ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5103 Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı farklı alanlardan halkla ilişkiler uygulamaları hakkında pratiğe yönelik bilgiler vermektir. Öğrencilerde mevcut olan halkla ilişkiler teorileri altyapısına dayanarak bu derste ulusal ve uluslar arası halkla ilişkiler uygulamalarına yer verilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Farklı alanlardaki halkla ilişkiler uygulamaları hakkında eleştirel bir anlayış geliştirebilmek
2. Bir halkla ilişkiler örnek olayını verili durumlara göre yorumlayabilmek
3. Bir halkla ilişkiler uygulamasını gerekliliklerini göz önünde bulundurarak eleştirel gözle analiz edebilmek
4. Halkla ilişkiler örnek uygulamalarını teorik altyapılarıyla eşleştirebilmek
5. Halkla ilişkiler örnek olaylarını, uygulamaların adımlarını teorik olarak analiz ederek eleştirebilmek
6. Farklı halkla ilişkiler kampanyalarının uygulama adımları hakkında tartışabilmek
7. Bir halkla ilişkiler kampanyasının etkililiğini değerlendirebilmek

Dersin İçeriği

Bu derste halkla ilişkilerin çalışan ilişkileri, kriz iletişimi, tüketici ilişkileri, uluslararası ilişkiler, medya ilişkileri gibi farklı alanlarından örnek olaylar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla ilişkiler modelleriyle kampanyaların genel tekrarı
2) Yatırımcı ilişkileri ve finansal ilişkiler örnekleri
3) Medyayala ilişkiler
4) İç iletişim örnekleri
5) Çalışan ilişkileri örnekleri
6) Toplumla ilişkiler örnek olayları
7) Kamusal ilişkiler ve hükümetle ilişkiler
8) Örnek kampanyalar ile tekrar
9) Tüketici ilişkileri örnekleri
10) Uluslararası halkla ilişkiler örnekleri
11) Özel hedef kitlelerle ilişkiler
12) Kriz iletişimi örnekleri
13) Bütünleşik pazarlama iletişimi örnekleri
14) Final için tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Okumalar haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on a weekly basis.
Diğer Kaynaklar: Okumalar haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on a weekly basis.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 13 59
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 8 31
Rapor Teslimi
Juri
Final 8 32
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı