MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5014 | Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF ENGİN Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler, stratejik düşünmeyi geliştirerek, halkla ilişkiler uygulamalarında strateji geliştirme becerisine sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Halkla ilişkiler sürecinin yapı taşını oluşturan stratejik yönetimi detaylı olarak incelemek. 2. Stratejik halkla ilişkiler konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olmak. 3. Farklı stratejik halkla ilişkiler çalışmalarını ve uygulamalarını analiz edebilmek. 4. Stratejik halkla ilişkiler yönetimi ile ilgili gerekli olan becerileri elde etmek. |
Stratejik planlamanın önemli bir parçası olan halkla ilişkiler süreçleri; araştırma, hedefler, uygulama ve değerlendirme her bir basamak detaylıca incelenecek, örneklerle stratejik planlama süreci pekiştirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş. Halkla İlişkiler ve stratejik halkla ilişkiler nedir? Halkla ilişkiler yönetimi nedir? | ||
2) | Strateji nedir? Halkla ilişkilerde stratejik yaklaşım nedir? Vizyon, misyon, değer tanımlamaları | ||
3) | Durum analizi, kurum analizi | ||
4) | Hedef kitle analizi, paydaş analizi | ||
5) | Halkla ilişkilerde strateji, hedef ve amaç | ||
6) | Stratejik plan; eylem ve tepki stratejilerinin belirlenmesi | ||
7) | Proaktif ve reaktif stratejiler ve örnek olaylar | ||
8) | Mesaj geliştirmede etkili iletişim-retorik yaklaşım | ||
9) | İletişim taktiklerinin belirlenmesi I | ||
10) | İletişim taktiklerinin belirlenmesi II | ||
11) | Stratejik planın uygulanması | ||
12) | Bütçeleme | ||
13) | Sürecin değerlendirilmesi | ||
14) | Final sınavı için dönemin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ronald Smith- Strategic Planning for Public Relations Ahmet Bülend Göksel-Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi |
Diğer Kaynaklar: | Örnek halkla ilişkiler uygulamaları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 10 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 10 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 30 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 50 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 31 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | 14 | 16 | |
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 15 | 34 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 15 | 50 | |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |