KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5008 | Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HALUK GÜRGEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu ders kurumsal iletişim süreçlerine katkısı olan itibar yönetimi üzerine kurulmuştur ve öğrencilere kurumların hangi uygulamalarla pazar koşullarında sürdürülebilirliklerini sağlayacakları anlatılacaktır. Öğrenciler derse hazırlayacakları sunumlarla aktif katılım sağlayarak itibar yönetimi uygulamalarını daha iyi anlayabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Halkla ilişkiler sektörünün ve uygulamalarının problemleri hakkında tartışabilmek. 2. Kurumsal itibar kavramını tanımlayabilmek. 3. Kurumsal itibarın önemli bileşenlerini anlayabilmek. 4. Kurumlar tarafından uygulanan kurumsal itibar stratejilerini fark edebilmek. 5. Kurumsal itibar stratejilerinin artı ve eksi yönlerini tartışabilmek. 6. Kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar arasındaki farkı ortaya koyabilmek. 7. Modern toplumda kurumsal yönetimin rolünü ve kurumsal itibara etkilerini açıklayabilmek. |
Bu ders kurumsal iletişimin önemli bir bileşeni olan kurumsal itibar ve onu etkileyen kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik, kurumsal yönetim gibi konuları kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Halkla ilişkiler dünyasında bir düşünce turu ve uygulama alanının kimlik problemleri. | ||
2) | Bilgi toplumu çağında iletişimin yönetilmesi. | ||
3) | Kurumsal itibar kavramının tanımlanması. | ||
4) | Kurumsal İtibar: Yönetim stratejileri. | ||
5) | Kurumsal itibar: yönetim stratejileri | ||
6) | Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk | ||
7) | Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk örnekleri. | ||
8) | Kurumsal itibar ve kurumsal yönetim. | ||
9) | Kurumsal itibar ve kurumsal yönetim örnek olayları. | ||
10) | Kurumsal itibar ve sürdürülebilirlik. | ||
11) | Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal raporlama. | ||
12) | Kurumsal sosyal raporlama ve sürdürülebilirlik örnek olayları. | ||
13) | Kurumsal itibarın ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi. | ||
14) | İtibar yönetimi örnek olayları. |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 50 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 10 | 42 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 6 | 27 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 7 | 52 | |
Toplam İş Yükü | 163 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |