ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5006 Marka Yönetimi ve İletişimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin pazarlama iletişiminin temel kavramlarını derinlemesine kavramasını sağlamak,öğrencinin kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolünü değerlendirebilmesini sağlamak, ve öğrencilerin bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlayabilme becerisini edindirmek amaçlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama iletişimi teorilerini ve uygulamalarını anlayıp tanımlayabilecek

2) Pazarlama iletişimi elementlerini ve bütenleşik pazarlamanın sağlayacağı sinerjiyi anlayıp kullanabilecek

3)Hedef kitleye uygun olan ve pazar araştırmalarını taban alan bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası oluşturabilecek

4) Gerçek bir firma için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilecek

5) Vaka analizlerinde pazarlama iletişimine dair problemleri çözebilecek

6) Ödev hazırlıkları aşamasında grup içinde ve yalnız çalışma becerisini geliştirebilecek

Dersin İçeriği

1) Pazarlama iletişimi teorilerini ve uygulamalarını anlayıp tanımlayabilecek

2) Pazarlama iletişimi elementlerini ve bütenleşik pazarlamanın sağlayacağı sinerjiyi anlayıp kullanabilecek

3)Hedef kitleye uygun olan ve pazar araştırmalarını taban alan bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası oluşturabilecek

4) Gerçek bir firma için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilecek

5) Vaka analizlerinde pazarlama iletişimine dair problemleri çözebilecek

6) Ödev hazırlıkları aşamasında grup içinde ve yalnız çalışma becerisini geliştirebilecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Pazarlama iletişimine genel bakış ve pazarlama iletişimi süreçleri
3) İletişim Süreci
4) Satın Alan Davranışları
5) Pazarlama İletişimi Planlama Süreci
6) Medya Planlaması ve medya planlama stratejileri Ödev hazırlığı
7) Medyanın Değerlendirmesi Ödev hazırlığı
8) Pazarlama İletişimi Araçları
9) Marka Yönetimi
10) Marka İletişimi Stratejileri
11) Halkla İlişkiler ve Kurumsal Reklam
12) Hedef ve Bütçe Belirleme
13) Yaratıcı Strateji (Planlama ve Geliştirme)
14) Yaratıcı Strateji (Uygulama ve Değerlendirme)

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 48
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final 14 130
Toplam İş Yükü 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı