ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5005 Halkla İlişkilerin Kuramsal Temelleri Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Halkla İlişkiler alanında teorik ve pratik temel oluşturmaktır. Halkla İlişkilerin Türkiye'deki ve Batı'daki tarihi ve teorileri bu derste kapsanacaktır. Ayrıca öğrencilere halkla ilişkilerde kampanya süreçleri de tanıtılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Halkla İlişkiler teori ve pratiklerini etkileyen tarihsel süreçleri anlamak
2-Halkla İlişkiler kavramını anlamak ve alandaki benzer diğer disiplinlerden ayırabilmek
3-Batı kaynaklı ve Batı kaynaklı olmayan Halkla İlişkiler teorilerini anlamak
4-Halkla İlişkiler alanında teori ile pratik arasındaki ilişkiyi anlamak
5-Halkla İlişkiler alanındaki sorunların analizi için düzgün bir yaklaşım geliştirmek
6-Şirket stratejilerinde Halkla İlişkilerin rolünü kavramak
7-Başarılı bir Halkla İlişkiler kampanyasının öğelerinin nasıl bir araya geldiğini anlamak
8-Stratejik Halkla İlişkiler kampanya akışını tanımlayabilmek
9-Halkla İlişkilerde stratejik planlamanın farklı süreçlerini anlamak
10-Özel toplulukları ayırt edebilmek ve analiz edebilmek

Dersin İçeriği

Bu derste halkla ilişkiler kavramı ve onun zaman içerisinde değişiminden, diğer disiplinlerle ilişkilerine, halkla ilişkiler modellerine ve halkla ilişkiler kampanyası süreçlerine değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla İlişkiler Kavramı ve Bu Kavramın Evrimi
2) Halkla İlişkilerin Tarihi
3) Halkla İlişkiler ve Halkla İlişkilerin Diğer Alanlarla İlişkisi
4) Halkla İlişkiler Teorileri
5) Halkla İlişkiler Modelleri- Tarih ve Basın Ajansı
6) Halkla İlişkiler Modelleri- Kamuyu Bilgilendirme
7) Halkla İlişkiler Modelleri- İki Yönlü Asimetrik Model
8) Halkla İlişkiler Modelleri- İki Yönlü Simetrik Model ve Mükemmellik
9) Halkla İlişkiler Kampanyaları
10) Stratejik Halkla İlişkiler Kampanya Süreçleri
11) Halkla İlişkiler Kampanyalarındaki Adımların Tanımlanması
12) Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
13) Halkla İlişkilerde Hedef Kitlenin Önemi
14) Final Sınavı İçin Konuların Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Okay, A & Okay, A. Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları
Diğer Kaynaklar: Konular ile ilgili makaleler sağlanacaktır. Related articles will be provided.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 40
Sunum % 0
Projeler 1 % 15
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 20
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje 11 40
Ödevler 12 39
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 6 18
Rapor Teslimi
Juri
Final 6 22
Toplam İş Yükü 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı