KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5005 | Halkla İlişkilerin Kuramsal Temelleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF ENGİN Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Halkla İlişkiler alanında teorik ve pratik temel oluşturmaktır. Halkla İlişkilerin Türkiye'deki ve Batı'daki tarihi ve teorileri bu derste kapsanacaktır. Ayrıca öğrencilere halkla ilişkilerde kampanya süreçleri de tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Halkla İlişkiler teori ve pratiklerini etkileyen tarihsel süreçleri anlamak 2-Halkla İlişkiler kavramını anlamak ve alandaki benzer diğer disiplinlerden ayırabilmek 3-Batı kaynaklı ve Batı kaynaklı olmayan Halkla İlişkiler teorilerini anlamak 4-Halkla İlişkiler alanında teori ile pratik arasındaki ilişkiyi anlamak 5-Halkla İlişkiler alanındaki sorunların analizi için düzgün bir yaklaşım geliştirmek 6-Şirket stratejilerinde Halkla İlişkilerin rolünü kavramak 7-Başarılı bir Halkla İlişkiler kampanyasının öğelerinin nasıl bir araya geldiğini anlamak 8-Stratejik Halkla İlişkiler kampanya akışını tanımlayabilmek 9-Halkla İlişkilerde stratejik planlamanın farklı süreçlerini anlamak 10-Özel toplulukları ayırt edebilmek ve analiz edebilmek |
Bu derste halkla ilişkiler kavramı ve onun zaman içerisinde değişiminden, diğer disiplinlerle ilişkilerine, halkla ilişkiler modellerine ve halkla ilişkiler kampanyası süreçlerine değinilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Halkla İlişkiler Kavramı ve Bu Kavramın Evrimi | ||
2) | Halkla İlişkilerin Tarihi | ||
3) | Halkla İlişkiler ve Halkla İlişkilerin Diğer Alanlarla İlişkisi | ||
4) | Halkla İlişkiler Teorileri | ||
5) | Halkla İlişkiler Modelleri- Tarih ve Basın Ajansı | ||
6) | Halkla İlişkiler Modelleri- Kamuyu Bilgilendirme | ||
7) | Halkla İlişkiler Modelleri- İki Yönlü Asimetrik Model | ||
8) | Halkla İlişkiler Modelleri- İki Yönlü Simetrik Model ve Mükemmellik | ||
9) | Halkla İlişkiler Kampanyaları | ||
10) | Stratejik Halkla İlişkiler Kampanya Süreçleri | ||
11) | Halkla İlişkiler Kampanyalarındaki Adımların Tanımlanması | ||
12) | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle | ||
13) | Halkla İlişkilerde Hedef Kitlenin Önemi | ||
14) | Final Sınavı İçin Konuların Gözden Geçirilmesi |
Ders Notları: | Okay, A & Okay, A. Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları |
Diğer Kaynaklar: | Konular ile ilgili makaleler sağlanacaktır. Related articles will be provided. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | 11 | 40 | |
Ödevler | 12 | 39 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 6 | 18 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 6 | 22 | |
Toplam İş Yükü | 161 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |