BİLİŞİM HUKUKU (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OHK5950 | İş Hukuku | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | HANDE SAĞLAM |
Dersin Amacı: | İş Hukuku Dersinin temel amacı, Türk İş Kanunu ve bu kanunların nasıl oluşturulduğunu ve uygulamalarını öğrencilere aktarmaktır. Genel anlamda, sivil kanunlar, kontratlar, satışlar, ticari kağıtlar, işveren kanunları, işçi hakları, ticaret örgütleri, mülkiyet ve kefalet gibi ticari konulara da değinilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çalışma hayatını düzenleyen kanunlar ve buna bağlı hukuksal düzenlemeleri hakkında takip kabiliyeti. 2. Çalışma hayatındaki koşullarına uyum. 3. İş ve işveren ilişkilerini ve hukuksal boyutunu irdeleyebilmek. 4. Sendikalar, toplu iş sözleşmesi ve grev ve lokavt sorunlarını çözebilme yeteneği kazanma. |
1.İş hukukuna giriş 2.İş hukukunun önemli yasaları 3.İş hukukunun temel kavramları 4.İş kanununun uygulama alanları 5.İş sözleşmesi türleri 6.İş sözleşmesinin yapılmasının yasaklandığı işler 7.İşçi ve işverenin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçları 8.İş sözleşmesinin feshi, çalışma süreleri, izin ve ücretler 9.Sosyal güvenlik kavramı 10.Sendikalar hukuku 11.Toplu iş sözleşmesi hukuku 12.Grev 13.Lokavt 14.Hak ve menfaat uyuşmazlıkları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İş hukukuna giriş | ||
2) | İş hukukunun önemli yasaları | ||
3) | İş hukukunun temel kavramları | ||
4) | İş kanununun uygulama alanları | ||
5) | İş sözleşmesi türleri | ||
6) | İş sözleşmesinin yapılmasının yasaklandığı işler | ||
7) | İşçi ve işverenin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçları | ||
8) | İş sözleşmesinin feshi, çalışma süreleri, izin ve ücretler | ||
9) | Sosyal güvenlik kavramı | ||
10) | Sendikalar hukuku | ||
11) | Toplu iş sözleşmesi hukuku | ||
12) | Grev | ||
13) | Grev | ||
14) | Hak ve menfaat uyuşmazlıkları |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | İş Hukuku; Murat Demircioğlu, Tankut Centel (Beta Yayınları) İş Hukuku; Ercan Akyiğit, (Seçkin Yayıncılık) İş Hukuku; Alpaslan Işıklı, (İmaj Yayıncılık) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
1) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
1) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
1) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
2) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
2) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
3) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . | |
3) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
3) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |