|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1982 Anayasasının 2. maddesi ve 4. maddesi ile bağlantısı. Konu ile Anayasa Mahkemesi Kararlarının incelenmesi. |
|
2) |
Demokatik Devlet: tanım, kurucu unsurları |
|
3) |
Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları ışığında demokratik devlet |
|
4) |
Sunum Dersi |
|
5) |
Laik Devlet: tanım, tarihsel gelişimi, Devletin tarafsızlığı |
|
6) |
Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Mahkemesi Kararlarında laik devlet |
|
7) |
Sunum Dersi |
|
8) |
Sosyal Devlet: tanım, tarihsel gelişimi, günümüz ekonomileri karşısında sosyal devlet anlayışı |
|
9) |
Anayasa Mahkemesi Ve Avrupa İnsan Mahkemesşi Kararlarında sosyal devlet |
|
10) |
Sunum Dersi |
|
11) |
Hukuk Devleti: tanımı, gelişimi, kurucu unsurları |
|
12) |
Hukuk Devletinin kurumsal unsurları |
|
13) |
Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarında Hukuk Devleti |
|
14) |
Sunum Dersi |
|
Ders Notları: |
Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, Beta Yayınları
Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Seçkin Yayınları
İbrahim Kaboğlu, Anayasa Hukuku Dersleri, Legal Yayınları
Kemal Gözler, Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınları
Alain Touraine, Demokrasi Nedir?, 2000
Oktay Uygun, Demokrasi 2011
Yıldızhan Yayla,AYM Kararalarına Göre Devletin Özü, İHFD, 1979 |
Diğer Kaynaklar: |
Anayasa Mahkemesi Kararları
Resmi Gazete
Avrupa İnsan Hakları sözleşmesi ve AİHM kararları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|