KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KHK5229 | Ceza Muhakemesi Hukuku-Özel Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FERİDUN YENİSEY |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencinin ceza muhakemesi hukuku hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. Bu anamda, ceza muhakemesi hukukunun hukuk düzenindeki yeri, ceza muhakemesi hukukunun ilkeleri, hüküm verme, muhakeme süjeleri, ceza muhakemesi işlemleri ve ceza muhakemesi makamları kavramları ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ceza muhakemesi hukukunu tanımlar. 2. Ceza muhakemesi hukukunun hukuk düzenindeki yerini tanımlar. 3. Ceza muhakemesi hukukunun ilkelerini tanımlar. 4. Ceza muhakemesinin süjeleriyle ilgili değerlendirme yapar. 5. Ceza muhakemesi makamları hakkında bilgi sahibidir. |
1. Ceza muhakemesi hukukunun hukuk düzenindeki yeri. 2. Ceza muhakemesi hukukunun ilkeleri. 3. Hüküm verme. 4. Muhakeme süjeleri. 5. Ceza muhakemesi makamları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ceza muhakemesi hukukunun hukuk düzenindeki yeri. | ||
2) | Hüküm | ||
3) | Hukuki işlemler | ||
4) | Ceza muhakemesi makamları | ||
5) | Kamu davası | ||
6) | Cumhuriyet savcılığı | ||
7) | Adli kolluk, mağdur, şikayetçi, katılan. | ||
8) | Savunma makamı | ||
9) | Yargılama makamı | ||
10) | Soruşturma evresi | ||
11) | Araştırma ve koruma tedbirleri | ||
12) | Kovuşturma evresi | ||
13) | Hukuka aykırı deliller | ||
14) | Kanunyolları | ||
15) | Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | ||
16) | Final sınavı |
Ders Notları: | Nurullah Kunter / Feridun Yenisey / Ayşe Nuhoğlu, Muhakeme Hukuku Dalı Olarak Ceza Muhakemesi Hukuku. |
Diğer Kaynaklar: | Derste dağıtılan notlar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 50 | 50 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
3) | 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
4) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
6) | 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |