KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KHK5218 | Hukuk Devleti | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KÖYBAŞI Prof. Dr. DİDEM YILMAZ |
Dersin Amacı: | Hukuk devleti dersi, hukuk devleti nedir, ilk olarak ne zaman ortaya çıkmıştır, ortaya çıkışında etkili olan dinamikler nelerdir, zaman içinde nasıl bir gelişime uğramıştır, unsurları nelerdir gibi sorulara yanıt arar ve bu sorulardan çeşitlenen pek çok inceleme ve değerlendirmeye kaynak oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Hukuk ve devletin bağlantısını tanımlar. Hukuk devleti kavramının ortaya çıkışını açıklar. Kuvvetler ayrılığının önemini ortaya koyar. Kuvvetler ayrılığının değişimini algılar. Yargı erki ve hukuk devleti bağlantısını açıklar. Yargı bağımsızlığının önemini kavrar. |
Hukuk devleti- tanım Siyasal bir ideal olarak hukuk devleti Rule of state as a political ideal Hukuk devleti ve insan hakları kesişimi-I Hukuk devleti ve insan hakları kesişimi-II Anayasal demokrasinin meşruiyeti Hukuk devleti ve demokrasi Ara sınav Avrupa Birliği'nde hukuk devleti ilkesi Bir hukuk devletinde özgürlük ve güvenlik ilişkisi "Kanun" kavramı Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları Anayasa Mahkemesinin kararlarında hukuk devleti-I Anayasa Mahkemesinin kararlarında hukuk devleti-II Anayasa Mahkemesinin kararlarında hukuk devleti ilkesi-III Dönem sonu sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hukuk devleti- tanım | Yok | |
2) | Siyasal bir ideal olarak hukuk devleti | Yok | |
3) | Hukuk devleti ve insan hakları kesişimi-I | Yok | |
4) | Hukuk devleti ve insan hakları kesişimi | Yok | |
5) | Anayasal demokrasinin meşruiyeti | Yok | |
6) | Hukuk devleti ve demokrasi | Yok | |
7) | Ara sınav | Yok | |
8) | Avrupa Birliği'nde hukuk devleti ilkesi | Yok | |
9) | Bir hukuk devletinde özgürlük ve güvenlik ilişkisi | Yok | |
10) | "Kanun" kavramı | Yok | |
11) | Öğrenci sunumları | Yok | |
12) | Öğrenci sunumları | Yok | |
13) | Anayasa Mahkemesinin kararlarında hukuk devleti-I | Yok | |
14) | Anayasa Mahkemesinin kararlarında hukuk devleti-II | Yok | |
15) | Anayasa Mahkemesinin kararlarında hukuk devleti ilkesi-III | Yok | |
16) | Dönem sonu sınavı | Yok |
Ders Notları: | Mithat Sancar, Devlet Aklı Kıskacında Hukuk Devleti, 2000, İletişim Yayınları K. Doering, Genel Devlet Kuramı (Genel Kamu Hukuku), çev. A. Mumcu, İnkilâp, İstanbul 2002. |
Diğer Kaynaklar: | Editörler: Adnan Küçük/ Ali Rıza Çoban/ Bilal Canatan, Hukuk Devleti (Hukuki Bir İlke Siyasi Bir İdeal), Adres Yayınları Prof. Dr. Jacques Chevallier, Hukuk Devleti, İmay Yayınları, Ertuğrul Cenk Gürcan(çev.) Tom Bingham, Rule of Law, 2011, Penguin Books. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
3) | 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
4) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
6) | 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |