İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5886-1 | Tez | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kendi alanlarında yazma ve araştırma becerilerini geliştirmek, kaynakların eleştirel değerlendirmesini yapabilmek ve yapılan araştırmayı akademik bir teze dönüştürebilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Yüksek Lisans tezini tamamlamak için gerekli araştırma disiplinini kazanabilecektir. Bölümünün uygulamaya dönük ve kuramsal boyutlarının ilişkisini kavrayabilecektir. Yüksek Lisans tezi ölçeğinde konu belirleme ve çerçeveleme yetisini kazanabilecektir. Seçilen bir konuyu tez bağlamında strüktüre etme yetisini kazanabilecektir. Tez konusunun gerektirdiği araştırma metodlarını öğrenme, geliştirme ve uygulama yetisini kazanabilecektir. Bireysel eleştiriler ışığında bağımsız araştırma yetisini kazanabilecektir. |
Bitirme tezinin hazırlanması için gerekli olan konu ve kapsam belirleme, metot geliştirme, akademik araştırma yapma, yorum, analiz ve akademik yazma yeteneklerinin aktarılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Tez yazım süreci hakkında bilgi | ||
3) | Konu belirleme ve kaynak araştırması | ||
4) | Kaynak araştırması ve tezin strüktürünü belirleme | ||
5) | Kaynak araştırması ve tez strüktürünü geliştirme | ||
6) | Başlık, kaynakça ve tez strüktürü üzerine genel geribildirim | ||
7) | Bireysel danışma | ||
8) | Tez geliştirme üzerine bilgi paylaşımı | ||
9) | Tez geliştirme üzerine bilgi paylaşımı | ||
10) | Taslaklar üzerine bilgi paylaşımı | ||
11) | Tez gelişimi üzerine geribildirim | ||
12) | Tez gelişimi üzerine geribildirim | ||
13) | Tez gelişimi üzerine geribildirim | ||
14) | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
15) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları: | YOK |
Diğer Kaynaklar: | http://www.fiu.edu/~readg/Courses/HowtoWriteaResearchPaper.htm (specific to architecture papers) http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/545/01/ http://www.dartmouth.edu/~writing/materials/student/acpaper/what.shtml http://writingprogram.uchicago.edu/resources/collegewriting/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | 3 |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | 3 |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | 5 |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | 5 |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | 3 |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | 3 |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | 4 |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | 4 |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, | 3 |