|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel Ekonomi: Tanımlar ve içerik
|
|
2) |
Ekonomi Yönetimi; Kamu ve Özel Sektör
|
|
3) |
Kamu Ekonomi Kurumları (I); Hazine, Maliye, Dış Ticaret ve Gümrük Müsteşarlığı, Merkez Bankası
|
|
4) |
Kamu Ekonomi Kurumları (II); DPT, SPK, TÜİK, vd.
|
|
5) |
Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (I); Dünya Bankası, IMF
|
|
6) |
Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (II) G-7, G-20
|
|
7) |
Ders tekrarı |
|
8) |
Diğer Kurumlar; BDDK, TİM, İGEME vd.
|
|
9) |
Ekonomide Genel Denge; Bütçe, Dış Ekonomik İlişkiler
|
|
10) |
İktisadi Büyüme; Milli Gelir, Cari Açık
|
|
11) |
Dış Ekonomik İlişkiler; Borçlanma, Yatırımlar
|
|
12) |
Ödemeler Dengesi; Dış Ticaret Açığı, NHN
|
|
13) |
İhracat – İthalat (Dış Ticaret) ;1980 – 2010 Dönemi
|
|
14) |
Türkiye Ekonomisi ve Krizleri;1994, 2001 ve Küresel Kriz
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|