YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5630 İş Dünyasında Karar Alma ve Yönetişim Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dr. Öğr. Üyesi FAHRİYE OBEN ÜRÜ SANI
Dr. Öğr. Üyesi OKAN YAŞAR
Dr. Öğr. Üyesi AHMET GÖKHAN ACAR
Dersin Amacı: İşletmelerde karşılaşılan yönetsel ve teknik problemlerin çözümünde karar vermeye yardımcı olacak çeşitli karar verme teknikleri hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karar verme kriterleri
2) Kişi ve grup kararlarının niteliği
3) Sorunun teşhisi
4) Sorunun sebeplerini analiz etme
5) Çözüm alternatiflerinin tespiti
6) Uygun çözüm alternatifinin belirlenmesi

Dersin İçeriği

Karar verme tanımı, kararın iyiliği, duygusal ve sezgisel karar, zaman kavramı, yönetim ve yöneticilik, kişi ve grup kararları, sorunun tespiti ve sorunun çözümü, karar vermede kullanılan teknikler başlıklarına değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Karar Vermeye Giriş
2) Kararın İyiliğini Etkileyen Faktörler
3) Duygusal ve Sezgisel Karar
4) Yönetim ve Yöneticilik Kavramı
5) Kişisel Kararlar, Grup kararları, Üstünlük ve Zayıflıkları
6) Sorunun ve Sorunun Sebeplerinin Belirlenmesi
7) Ara Sınav
8) Pareto Analizi Tekniği
9) Sebep Sonuç Analizlerinin Yapılması
10) Çözüm Alternatiflerinin Belirlenmesi
11) En Uygun Çözüm Alternatiflerinin Tespit Edilmesi
12) Çok Kriterli Seçme Matrisleri, Öncelik Belirleme Matrisleri
13) Fizibilite, Başabaş ve Finansal Analizler
14) Swot Analizleri, Karar Ağacı Tekniği

Kaynaklar

Ders Notları: 1- İmrek, M, K., ?Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı?, Bata yayınları, İstanbul, 2003. 2- Kalaycı, N., ? Karar Verme ve Problem Çözme?, Gazi kitabevi, Ankara, 2000
Diğer Kaynaklar: 1- İmrek, M, K., ?Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı?, Bata yayınları, İstanbul, 2003. 2- Kalaycı, N., ? Karar Verme ve Problem Çözme?, Gazi kitabevi, Ankara, 2000

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 48
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir.
2) İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir.
3) İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir.
4) İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir.
5) Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir.
6) İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser.
7) İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır.
8) İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder.
9) Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur
10) Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.
11) İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser