İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5630 İş Dünyasında Karar Alma ve Yönetişim Bahar 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dr. Öğr. Üyesi FAHRİYE OBEN ÜRÜ SANI
Dr. Öğr. Üyesi OKAN YAŞAR
Dr. Öğr. Üyesi AHMET GÖKHAN ACAR
Dersin Amacı: İşletmelerde karşılaşılan yönetsel ve teknik problemlerin çözümünde karar vermeye yardımcı olacak çeşitli karar verme teknikleri hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karar verme kriterleri
2) Kişi ve grup kararlarının niteliği
3) Sorunun teşhisi
4) Sorunun sebeplerini analiz etme
5) Çözüm alternatiflerinin tespiti
6) Uygun çözüm alternatifinin belirlenmesi

Dersin İçeriği

Karar verme tanımı, kararın iyiliği, duygusal ve sezgisel karar, zaman kavramı, yönetim ve yöneticilik, kişi ve grup kararları, sorunun tespiti ve sorunun çözümü, karar vermede kullanılan teknikler başlıklarına değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Karar Vermeye Giriş
2) Kararın İyiliğini Etkileyen Faktörler
3) Duygusal ve Sezgisel Karar
4) Yönetim ve Yöneticilik Kavramı
5) Kişisel Kararlar, Grup kararları, Üstünlük ve Zayıflıkları
6) Sorunun ve Sorunun Sebeplerinin Belirlenmesi
7) Ara Sınav
8) Pareto Analizi Tekniği
9) Sebep Sonuç Analizlerinin Yapılması
10) Çözüm Alternatiflerinin Belirlenmesi
11) En Uygun Çözüm Alternatiflerinin Tespit Edilmesi
12) Çok Kriterli Seçme Matrisleri, Öncelik Belirleme Matrisleri
13) Fizibilite, Başabaş ve Finansal Analizler
14) Swot Analizleri, Karar Ağacı Tekniği

Kaynaklar

Ders Notları: 1- İmrek, M, K., ?Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı?, Bata yayınları, İstanbul, 2003. 2- Kalaycı, N., ? Karar Verme ve Problem Çözme?, Gazi kitabevi, Ankara, 2000
Diğer Kaynaklar: 1- İmrek, M, K., ?Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı?, Bata yayınları, İstanbul, 2003. 2- Kalaycı, N., ? Karar Verme ve Problem Çözme?, Gazi kitabevi, Ankara, 2000

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 48
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme