YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5627 Dijital Pazarlama Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TANOL TÜRKOĞLU
Öğ.Gör. REHA TARTICI
Doç. Dr. ADNAN VEYSEL ERTEMEL
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Doç. Dr. FAZLI YILDIRIM
Dersin Amacı: Katılımcılara, şirketlerin Proje ve Pazarlama yönetimi, stratejik yönetim ve genel yönetim kademelerinde öncü rol alabilmeleri için hazırlayacak altyapıyı kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
e-ticaretin hızla değişen dünyasında var olan riskler ve farklı alanlarda bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu tarz bir iş kolunun temel karakteristik özellikleri, fırsatları ve limitleri hakkında detaylı bilgiler aktarılacaktır. e-ticaret konusundaki örnek olaylar ve marka deneyimleri, strateji, organizasyon ve ve çeşitlilik açılarından ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-Ticart ve Dijital Pazarlamaya Giriş
2) e-Ticaretin ve Dijital Pazarlamada Stratejik Yönetim
3) Pazar Araştırması ve Dijital Tüketici
4) Web Siteleri (Tasarım, Kullanılabilirlik, Kurumsal Kimlik)
5) Mikrositeler & Reklamlar
6) Dijital Pazarlama, İnternet Medya Planlama ve Satın Alma
7) Ara Sınav
8) Arama Motoru Optimizasyonu & Arama Motoru Pazarlaması
9) (B2B), (B2E) & (B2C) Pazarları
10) Afiliate Pazarlama, Pazaryerleri, Müzayede & Club Konseptleri
11) Mobil Pazarlama
12) Online Müşteri Hizmetleri Yönetimi & Müşteri Veri Tabanı
13) Social Medya 1 - YouTube, Facebook & Twitter Social Medya 2 – Sosyal Medya Yönetimi
14) Veri Toplama, Raporlama, Analitik (İş Zekası)

Kaynaklar

Ders Notları: E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu - Şule Özmen • E-Business and E-Commerce Management by Dave Chaffey, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition (14 July 2011)
Diğer Kaynaklar: E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu - Şule Özmen • E-Business and E-Commerce Management by Dave Chaffey, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition (14 July 2011)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 8 8
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve yönetim bilişim sistemleri ile ilgili problemlerin çözümünde etkin biçimde kullanır.
2) Yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir; iş süreçlerini ve bilişim teknolojilerini entegre edecek şekilde çözüm üretir.
3) YBS alanında yürüttüğü çalışmaları bağımsız olarak gerçekleştirir, bilimsel sorumluluk alır ve elde ettiği sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
4) Yaptığı akademik araştırma ve projelerin sonuçlarını, bilimsel ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar.
5) YBS alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünceler geliştirir ve bu bilgileri iş dünyası uygulamalarına dönüştürür.
6) Yönetim ve bilişim sistemlerine ilişkin ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütünleşik bir biçimde analiz eder ve etkin biçimde kullanır.
7) Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; bilişim teknolojilerinin ve yönetim uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır.