TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5625 | Çatışma ve Müzakere Yönetimi Teknikleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. PINAR BELKIS TÜRKOĞLU Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Prof. Dr. CANAN ÇETİN Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersin Amacı: | Bu derste işletmeler açısından her geçen gün biraz daha önemli hale gelen müzakerede bulunma becerilerinin geliştirilmesi ve en çok faydayı sağlayacak yetkinlikte bilgi ve yeteneğe sahip bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Organizasyonun farklı seviyelerinde (bireysel, grup, firma) ve organizasyonlar arasında oluşacak çatışma ve problemlerin etkin bir şekilde yönetilmesi için gerekli müzakere teknikleri ve çatışma yetenekleri konusunda detaylı bilgiye sahip olunacaktır. II. Farklı durumlarda nasıl müzakere edeceklerini ve problemleri nasıl çözeceklerini öğreneceklerdir. III. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışma, mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak, araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilme, araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilme bilgisine sahip olurlar. |
Bu derste öncelikle iletişim kavramları üzerinde durularak, uluslararası ilişkilerde etkin müzakere teknikleri, müzakere süreci ve bu sürecin yönetiminde önemli bir yere sahip olan liderlik becerisi, zaman ve toplantı yönetimi, liderlik-iletişim-çatışma-güç-otorite gibi örgütsel davranış konularının müzakere üzerindeki etkileri, müzakerede kültürel farklılıklara vurgu ve çeşitli iletişim araçları gibi konular üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Müzakerelerin Doğası Karşılıklı Bağımlılık | ||
2) | Dağıtımsal Pazarlık Stratejisi ve Rekabet Taktikleri | ||
3) | Bütünleştirici Müzakere ve Taktikleri | ||
4) | Müzakere Planlama ve Strateji | ||
5) | Çatışma Yönetimi Kavramları Çeşitli Bakış Açılarına Göre Örgütsel Çatışmalar | ||
6) | Müzakerelerde Duygu ve Algı Yönetimi | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Örgütlerde Başlıca Çatışma Nedenleri Ve Çözüm Stratejileri | ||
9) | Müzakerelerin Kesilmesi Ve İletişim | ||
10) | Müzakerelerde Etileme ve İkna | ||
11) | Müzakerelerde Üçüncü Taraf Müzakerelerde Güç | ||
12) | Müzakerelerde Ve Kişisel/Bireysel Farklılıklar | ||
13) | Müzakerelerde Etik Problem Çözme Teknikleri | ||
14) | Uluslararası Kültürlerde Müzakere |
Ders Notları: | Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse ve Hugh Miall, Contemporary Conflict Resolution, Polity, 2005. M. Butler, International Conflict Management, Routledge, 2009 J. Bercovitch ve J. Fretter, Regional Guide to International |
Diğer Kaynaklar: | Nimet Beriker, Çatışmadan Uzlaşmaya, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010 Johan Galtung, Çatışmaları Aşarak Dönüştürmek, USAK, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilmek ve derinleştirebilmek. | |
2) | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilmek. | |
3) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek ve yorumlamak. | |
4) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi problemleri tanımlamak ve formüle etmek, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
5) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek, bu tür takımlarda liderlik yapabilmek ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilmek; bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk almak. | |
6) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak. | |
7) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarmak. | |
8) | Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı,bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
9) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanına ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlamak. | |
10) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilmek ve bu değerleri öğretebilmek. | |
11) | Etkin ve verimli yönetme becerisine sahip olmak |