İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5622 | Kriz Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ Doç. Dr. AYDA UZUNÇARŞILI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yaşanılan krizden nasıl istifade edilebileceği de yöneticilerin liderlik başarısını sağlayan niteliklerin saptanması ve bu kapsamda liderlik kavramının belirginleştirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, kriz sürecinde gösterilecek davranış ve yaklaşımları tanımlayabileceklerdir. II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, krizlerin ortaya çıkmaması için alınabilecek önlemler konusunda bilgi sahibi olucaklardır. III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, yaşanılan krizden sonra nasıl iyi yönde istifade edebilceğini öğrenirler. IV. Bu dersi tamamlayan öğrenci,kriz aşamasında liderlik başarısı sağlayabilecek nitelikleri saptayabilirler. |
Bu ders, bir kriz anında gösterilmesi gereken davranışlar ve yaklaşımların neler olabileceğinin yanı sıra, krizlerin ortaya çıkmaması için alınabilecek önlemler konusunda da perspektif sağlamaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kriz Nedir? | ||
2) | Krizin Olası Nedenleri | ||
3) | Kriz Yönetimi | ||
4) | Kriz Yönetiminde Örgüt Yapısı | ||
5) | Kriz Yönetimi Süreci | ||
6) | Krizin Etkileri ve Sonuçları | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Kriz yönetimine yönelik stratejik ve taktik planların oluşturulması | ||
9) | Kriz yönetiminde yararlanılacak yönetsel araç ve teknikler | ||
10) | Kriz yönetiminde yararlanılacak yönetsel araç ve teknikler | ||
11) | Liderlik | ||
12) | Liderlik Yaklaşımı | ||
13) | Kriz Yönetimi ve Liderlik | ||
14) | Örnek Olaylar |
Ders Notları: | Tüz, Vergiliel M., Kriz Yönetimi, İşletmelerde Uygulama İçin Temel Adımlar, İstanbul: Alfa Yay., 2004. Taşar O. Küresel Kriz ve Türkiye Ekonomisinin Yapısal Dönüşümü, Palet Yayınları, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Tüz, Vergiliel M., Kriz Yönetimi, İşletmelerde Uygulama İçin Temel Adımlar, İstanbul: Alfa Yay., 2004. Taşar O. Küresel Kriz ve Türkiye Ekonomisinin Yapısal Dönüşümü, Palet Yayınları, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |