İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5621 | Sunum ve Hitabet | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Dersin Amacı: | İnsanların söz aldıkları her yerde ve her ortamda rahat ve güzel konuşmak ayrıca etkili söz söyleyebilme yeteneğini kazandırmaktır. Bu ders ile öğrenci hitabet ve sunum yeteneğini kazanarak, dinleyenlerin üzerinde üstünlük sağlayabilecek, ikna ve doğru konuşabilme yetisine sahip olacaktır. Bu yeteneğe sahip olacak kişi iş dünyasında, politikada ve yaşamının tüm alanlarında liderlik pozisyonuna ulaşmada ön ayak olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Hitabet ve sunum yeteneğini kazanarak, dinleyenlerin üzerinde üstünlük sağlayabilecek, ikna ve doğru konuşabilme yetisine sahip olacaktır. Bu yeteneğe sahip olacak kişi iş dünyasında, politikada ve yaşamının tüm alanlarında liderlik pozisyonuna ulaşmada ön ayak olacaktır. |
Hitabet ve Sunum dersi ile insan hayatının her alanında ihtiyaç duyulan temel konuşma teknikleri öğrenilerek canlı ve etkili konuşma sanatının incelikleri detaylı olarak ele alınacaktır. Beden dilinin doğru kullanımı ve olumlu imaj yaratma gibi kavramlar incelenerek hitabet ve sunum dersi için gerekli olan temel eğitimler bu ders ile öğrencilere verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hitabet ve Sunum Kavramlarının Tanımları | Okuma | |
2) | Dinleyici Kitlesi, Tanıma ve Analiz Etme | Okuma | |
3) | Konuşma Teknikleri I | Okuma | |
4) | Konuşma Teknikleri II | Okuma | |
5) | Sunum Teknikleri | Okuma | |
6) | Beden Dili | Okuma | |
7) | Ara sınav | Okuma | |
8) | İmaj | Okuma | |
9) | Topofobya (Kürsü Korkusu) | Okuma | |
10) | Alan Odaklı Hitabet I | Okuma | |
11) | Alan Odaklı Hitabet II | Okuma | |
12) | Vaka Çalışması | Okuma | |
13) | Vaka Çalışması | Okuma | |
14) | Genel Tekrar | Okuma |
Ders Notları: | HİTABET ‘KONUŞMA SANATI’ - NEJAT MUALLİMOĞLU ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA SANATI - SIRRI ER KAZANDIRAN BEDEN DİLİ - Dr. ZÜLFİKAR ÖZKAN |
Diğer Kaynaklar: | SUNUM - BANU GÖKÇÜL |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |