İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5620 | Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERİÇ ESAT BEBİTOĞLU Öğ.Gör. TANKUT ÇIĞIR Prof. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA SUNDU Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK Dr. Öğr. Üyesi ÖZAY ÖZAYDIN |
Dersin Amacı: | Yenilikçi ve yaratıcı yetenekleri geliştirmek, girişimcilik becerisini güçlendirmek ve açığa çıkarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Girişimcinin niteliklerini, girişimciliğin işletme ve ekonomi için ne anlama geldiğini anlamış olabilecektir. II. Girişimciliği analiz ederek süreçlerini belirleyebilecektir. III. İş fikirlerinin fizibilitelerini yapabilecektir IV. İş planının önemini açıklayacak ve içeriğini analiz edebilecektir. |
Bu ders Girişimcilik; Girişimcilikte Yaratıcılık, Yenilik ve İnovasyon; İş Planı; Pazarlama Planı; Yönetim Planı gibi konuları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Girişimcilikle ilgili kavramlar | ||
2) | Girişimcilik çeşitleri, girişimci özellikleri | ||
3) | Girişimcilik süreçleri | ||
4) | Girişimcilikte yaratıcılık | ||
5) | Girişimcilikte yenilik ve inovasyon | ||
6) | Fizibilite | ||
7) | Genel tekrar | ||
8) | İş planı | ||
9) | Pazarlama planı | ||
10) | Üretim planı | ||
11) | Yönetim planı | ||
12) | Finans planı | ||
13) | Girişimcilik öyküleri | ||
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları: | 1. Elçi, Şirin (2007) İnovasyon. 2. Johansson, Frans (2007) Yaratıcılık ve İnovasyon. Mediacat. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Odabaşı, Yavuz (2001), Pazarlama Planı Rehberi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 4 | 52 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 182 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
8) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
10) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
14) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |