İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5410 | Finans | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ÖZKUL Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Dersin Amacı: | Dersin esas amacı öğrencileri yatırım projelerini değerlendirme yöntemleri ile ilgili bilinçlendirmek ve bu projeleri finanse edebilecek yolları, teknikleri ve sermayenin maliyeti kavramını öğretmektir. Aynı zamanda, konularla ilgili uygulamaya yönelik problemlerin çözülmesi ile öğrencilerin analitik düşünme ve yorum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler bu derste; I.Hisse senedi değerleme yöntemini ve piyasa etkinliği kavramını açıklayarak, serbest nakit akışı yöntemi, defter değeri ve likiditasyon değeri yaklaşımlarını tartışabilecektir. II.Finansal Varlık Fiyatlama Modeli CAPM (Capital Asset Pricing Model)’ni kullanabilcektir. III.Finansal kararlar, getiri, risk ve firma değeri arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. IV.Sermaye bütçelemesinde karşılaşılacak nakit akışlarını hesaplayarak, yatırım projelerinin değerlendirebilecektir. |
Bu derste, konularla ilgili temel kavramlar öğrencilere sistematik bir çerçevede öğretilerek teorik altyapının oluşturulması hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | FİNANSAL YÖNETİMİN TEMEL KAVRAMLARI | ||
2) | FİNANSAL ÇEVRE | ||
3) | RİSK VE GETİRİ ORANI | ||
4) | PARANIN ZAMAN DEĞERİ | ||
5) | TAHVİL DEĞERİ HESAPLAMA | ||
6) | HİSSE SENEDİ DEĞERİ HESAPLAMA | ||
7) | ARA SINAV | ||
8) | SERMAYE BÜTÇELERİ | ||
9) | SERMAYE MALİYETİ | ||
10) | SERMAYE YAPISI VE KALDIRAÇ | ||
11) | NAKİT AKIMLARININ TAHMİN EDİLMESİ | ||
12) | TEMETTÜ POLİTİKASI | ||
13) | VADELİ İŞLEMLER | ||
14) | ÖRNEK PROBLEMLER |
Ders Notları: | Lawrence J. Gitman Principles of Managerial Finance, Addison Wesley – 12. Basım. İşletmelerde Finansal Yönetim , Ali Ceylan,2001 |
Diğer Kaynaklar: | Lawrence J. Gitman Principles of Managerial Finance, Addison Wesley – 12. Basım. İşletmelerde Finansal Yönetim , Ali Ceylan,2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 96 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
8) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
10) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
14) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |