ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GLA5311 | Medya ve Küresel İlişkiler | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersle öğrenciler; - Kültürün ve değerlerin, tüm dünyada, medya sistemlerinin gelişmesini nasıl etkilediğini, - Çeşitli medya sistemlerini ve bunların tabi oldukları değişiklikleri, - Medyanın, küresel kapitalizmin ve yerel kurum kültürünün şekillenmesinde ve yeniden şekillenmesinde oynadığı "küresel kültür" ve "yerel kültür" ve rolü arasındaki ilişkiyi anlayabilecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: - Uluslararası ilişkileri güçlendirmede bir araç olarak kullanılan medyanın kökeni, tarihi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olacak, - Uluslararası ilişkilerde kullanılan temel kavramlar ve terminoloji konusunda açık olabilecek ve sağlam bir şekilde teoriye yerleşmiş akademik literatür üretebilecek, - Bu alanda titiz bir akademik araştırma yapabilecek, - Uluslararası iletişim araştırmalarında kullanılan deneysel yöntemlere aşina olabileceklerdir. |
Bu ders kitle iletişim araçları (yazılı ve görsel medya gazeteciliği) ile siyaset arasındaki ilişkileri inceler. Gazeteciliğin kapsadığı siyasi dünya ile simbiyotik ve muhalif bir ilişkisi vardır. Öğrenciler, gazeteciler ve politikacılar arasındaki güncel ve tarihsel görüş ayrılıklarını inceledikçe; yerel ve ulusal ABD politikaları, Washington, BM ve yabancı başkentlerin ilişkileri ve bölgesel çatışmalar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ders başlıklarının bazıları; haber gündemleri bağlamında gazetecilik etiği ve etik varsayımları; sansasyonel gazetecilik, medyada kurumsallığın etkileri, hükümetlerin medya üzerindeki kontrolü, yabancı muhabirlerin değişen rolleri, savaş süresince Amerika’daki değişimler, yayın düzenlemeleri, tarafsızlık doktrini, olumsuz gazeteciliğin etkileri, haberleri oluşturmada teknolojik değişimlerin artan rolü ve etkileri, gazeteciliğin seçimler üzerindeki etkileri olarak düzenlenmiştir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Soğuk Savaş ve Soğuk Savaş Sonrası Bilgi Siparişi | Okuma | |
3) | Çözüm Odaklı ve Tanımlayıcı Teoriler | Okuma | |
4) | Karşılaştırmalı medya | Okuma | |
5) | Güç ve İdeoloji | Okuma | |
6) | Baskın ve Alternatif Paradigmalar | Okuma | |
7) | Ara sınav | ||
8) | Gündem Belirleme | Okuma | |
9) | Kavramsallaştırmada Çerçeveleme Teorisi | Okuma | |
10) | Uluslararası Politikada Sağlanan Müzakereler | Okuma | |
11) | Barış Gazeteciliği | Okuma | |
12) | Uluslarötesi Medya | Okuma | |
13) | Medya ve Ordu | Okuma | |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Jan, M. (2009). Globalization of Media: Key Issues and Dimensions. European Journal of Scientific Research. 29(1), pp. 66-75. Ward, D. (2008). Broadcasting Regulation in the United Kingdom: Shifting Public Policy Objectives. In D. Ward (Ed.), Television and Public Policy: Change and Continuity in an Era of Global Liberalization. P 245-262. New York: Lawrence Erlbaum Associates. Hibberd, M. (2004). Italian Democracy Gone Mad? Public service broadcasting in the Berlusconi era. Trends in Communication. 12(1), 15-31. Martinez, I. (2005). Romancing the globe. Foreign Policy. 151. 48-56. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |