ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GLA5107 | Dünya İlişkilerinde Güncel Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersin Amacı: | -Ders öğrencilerin uluslararası ilişkilerde güncel konuların kapsamlı olarak görmelerini sağlar. -Uluslararası ilişkiler ve uluslararası toplumun çağdaş yapısı dersin odak noktalarından birisidir. -Teorik yaklaşımlar ve vaka çalışmaları yoluyla temel sorunları ve son zamanların çatışmaları ile ilgilenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Öğrencileri, coğrafi ve jeostratejik faktörler, tarihsel, siyasal ve ekonomik gelişmeler ve potansiyel politika alternatifleri dahil olmak üzere önemli çağdaş uluslararası güvenlik krizleri hakkında güncel bilgiler ile tanıştırmaktır. -Öğrencileri,küresel güvenlik olaylarıyla ilgili güncel haberleri takip etmeye teşvik etmek. -Öğrencileri, hedefleri ve seçenekleri konusunda farklı ulus-merkezli ve enternasyonalist perspektifler gibi çeşitli konular ile çağdaş uluslararası olayları görebilmeleri için teşvik etmek. -Öğrencileri, potansiyel maliyetler, faydalar ve her bir alternatif yaklaşım için riskleri ölçüp, dengeli bir şekilde bu hedeflere ve seçenekleri değerlendirebilmeleri için teşvik etmek. -Küresel güvenlik olaylarını kapsamlı ve dengeli görebilme yetisi sağlamak için öğrenciler arasında aktif görüş değişimi teşvik eden bir "Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımı" uygulamak. |
Teroristlerle ve diktatörlerle nasıl başa çıkabiliriz? Serbet Pazar ekonomileri başarılı mı? Tehlikede olan türleri koruyabilir miyiz? Okyanusları kim kontrol ediyor? Bu ders kapsamında, çevre güvenliği, kitle imha sınavlarının azaltılması, terörizm, gelişmekte olan ve gelişmiş olan ülkeler arasındaki gerginlik, ortak kaynaklara ulaşım ve Uluslararası Ceza Mahkemesi’nin gelişme süreci gibi uluslararası ilişkilerde tartışılan problemler incelenecektir. Ders sürecinde yapılacak olan tartışmalarda, uluslararası ilişkilerde tartışılan konular yasal ve politik çerçevelerinde analiz edilerek çıkarımlar yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Milliyetçilik ve yeni gelişmelerdeki rolü | Okuma | |
3) | Etnik, Etnik Çatışmalar ve Nedenleri | Okuma | |
4) | Etnik Çatışmalar | Okuma | |
5) | Uluslararası Ceza Mahkemelerinde Güncel Gelişmeler | Okuma | |
6) | Terörizm: Teorik Bir Bakış Açısı | Okuma | |
7) | Ara sınav | ||
8) | Terörizm üzerine vaka çalışmaları | Okuma | |
9) | Siyasi Hoşgörü | Okuma | |
10) | Siyasi Hoşgörü Üzerine Vaka Çalışmaları | Okuma | |
11) | Küreselleşme | Okuma | |
12) | Küresel ısınma ve iklim değişikliği | Okuma | |
13) | Uluslararası Göç | Okuma | |
14) | Dünya Enerji Politikaları/ Değerlendirme | Okuma |
Ders Notları: | C. W. Kegley, Jr., World Politics: Trends and Transformations (CA: Wadsworth, 2009). M. Guggisberg and D. Weir, (eds.), Understanding Violence: Contexts and Portrayals (Oxford: Inter-Disciplinary Press, 2009). R. C. Taras and R. Ganguly, Understanding Ethnic Conflict: The International Dimension (New York: Longman, 2008). |
Diğer Kaynaklar: | J. T. Rourke, International Politics on the World Stage (New York: McGraw Hill, 2007). V. K. Fouskas, The Politics of Conflict (London: Routledge, 2007). J. Horgan, The Psychology of Terrorism (London: Routledge, 2005). Mann, M., The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing (Cambridge: Cambridge University Press, 2005). J. Friedman, (ed.), Globalization, the State, and Violence (New York: Altamira Press, 2003). R. Higgins and M. Flory, Terrorism and International Law (London: Routledge, 2003). World at Risk: A Global Issue Source Book (Washington D.C.: CQ Press, 2002). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |