|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Girişimciliğin rolü, iş planının yazılması ve hazırlanması |
Okuma |
2) |
Organizasyonun legal formu, entellektüel mülk ve telif hakları |
Okuma |
3) |
Yasa ve Vergi Bakış Açıları, Transfer Fiyatlandırması |
Okuma |
4) |
İş Devri, Pazar Analizi, Maliyetler |
Okuma |
5) |
Nakit dönüşümüne etki eden stratejiler |
Okuma |
6) |
Döviz kuru riski, vadeli, gelecek, swap, seçenek, finansal koruma |
Okuma |
7) |
Finansal örnekleme, nakit akışı, sermaye kararları için mali örnekler |
Okuma |
8) |
Ara sınav |
Okuma |
9) |
Çalışan Sermaye Yönetimi |
Okuma |
10) |
Kısa ve Uzun Dönem Finansman Stratejileri |
Okuma |
11) |
Şirket Birleşmesi ve |
Okuma |
12) |
İskonto Edilmiş Nakit Akışı |
Okuma |
13) |
Final Sunumları |
Okuma |
14) |
Final Sunumları |
Okuma |
Ders Notları: |
Powerpoint Slides prepared by the Lecturer
HBR case: The Questions Every Entrepreneur Must Answer by Amar Bhide
HBR case: How Entrepreneurs Craft Strategies That Work by Amar Bhide
HBR case: How to Write a Great Business Plan by Willian A Sahlman
HBPress : Creating a Business Plan ISBN-13: 978-1-4221-6687-1
HBR case : Legal Forms of Organization by Michael J. Roberts
HBR case : Intellectual Property and Strategy by David B. Yoffie, Debbie Freier
Transfer Pricing in Multinational Corporations : Prepared by the Lecturer
HBR Case: ECCO A/S - Global Value Chain Management by Bo Nielsen, Torban Pedersen, Jacob Pyndt
HBR Case : Leveraged Buyout (LBO) of BCE.: Hedging Security Risk by Colette Southam, Ahsen Amir-Ali, Samir Meghji
|
Diğer Kaynaklar: |
HBR Case : Tightly Manage Cash Flows and Liquidity: Strategies for Turbulent Times by Darrell Rigby, David Sweig
Powerpoint Slides
Ivey Case: A Note on Mergers and Acquisitions and Valuation, Richard Ivey School of Business, 95B023
HBR Case: Bet-the-Company Deals: Mergers, Alliances, and Outsourcing by Danny Ertel, Mark Gordon
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
8) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
14) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|