ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EXM5202 | Marka Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ALTAY AYHAN Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL |
Dersin Amacı: | Marka yönetimi dersinin amacı sizi bir markayı yaratacak, ölçecek ve yönetecek temel anlayışı vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Marka yöneticilerinin karşılaştıkları zorlukları ve durumları anlamak. Marka yöneticilerinin kullandığı kavramlar ve analitik teknikleri öğretmek |
Marka anlamını tahakkuk ettirme, marka konulandırmai değerlendirme ve genişletme, karlılığı değerleme, marka zorluklarını değerleme, sosyal medya aracılığıyla marka yaratma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Marka anlamı değerleme | Okuma | |
2) | Marka ve Marka Yönetimi -Marka nedir? -Marka neden önemlidir? -Neler marka olur? -Büyük markalar -Marka fırsatları ve güçlükleri -Marka değerleri nelerdir? -Stratejik marka yönetimi | ||
3) | Marka konulandırma | Okuma | |
4) | Karlılığı değerleme | Okuma | |
5) | Marka gücü değerleme | Okuma | |
6) | Sosyal medya aracılığıyla marka inşa etme | Okuma | |
7) | Gözden geçirme | Okuma | |
8) | Marka genişlemesi değerlendirme | Okuma | |
9) | Markalaşmanın davranış perspektifi | Okuma | |
10) | Marka değeri: Genel bakış | Okuma | |
11) | değer olarak duygu: Duygunun değeri üzerine araştırma buşgusu | Okuma | |
12) | Geliştirme ve Marka değeri ölçme& Yönetim sistemi | Okuma | |
13) | Marka stratejileri tasarlama ve uygulama | Okuma | |
14) | Gözden geçirme | Okuma |
Ders Notları: | • Kevin Lane Keller, Stategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 3rd Edition, Prentice Hall, 2007 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 46 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 59 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 14 | 70 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 179 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |