MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EXM5105 | Küresel Strateji Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TAL GARİH |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin; - Rekabetçi ortamda şirket yönetim trendleri, - Yön değiştiren şirketlerin strateji ve işleyişlerini düzenleme ve yönetme, - Yönetimde değişen görevler. hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Öğrencileri temel yaklaşımlar, görüşler, işleyişler ve stratejik yönetim koşulları, küresel sorunlar hakkında bilgilendirmek, - Öğrencilerin aktif şekilde, stratejik ortam analizlerinin safhalarını içeren stratejik yönetim uygulamaları, strateji formülasyonu ve stratejik performans analizleri uygulamarı yapmalarını sağlamak, - Stratejik yönetimle ilgili ekonomik, teknolojik, sosyokültürel , çevresel ve etik sorunlardaki güncel ve gelecek küresel gidişat hakkında farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. |
Küresel stratejik yönetime giriş dersinde öğrenciler küresel bağlamda rekabetçi avantajlar yaratmayı öğreniyorlar. Dersin amacı öğrencilere, küresel bağlamda küresel avantajların yaratılması ve devam ettirilmesi konusunda çok yönlü anlama sağlamak ve temel yeterlilikleri edindirmektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Strateji Formülasyonu ve Stratejik Seçim İş Stratejisi Kurumsal Düzey Stratejileri Dönem Projesi 4. Aşama: Şirketiniz için uygun stratejileri formüle edin - SWOT'unuza uygun stratejileri seçin | Okuma | |
1) | Küresel Stratejik Yönetime Giriş | Okuma | |
2) | Stratejik Yönetim Kuruluşları | Okuma | |
3) | Stratejik Yönetim Kuruluşları | Okuma | |
4) | Çevresel Tarama - Genel Çevre Analizleri | Okuma | |
5) | Çevresel Tarama ve Endüstri Analizleri | Okuma | |
6) | Çevresel Tarama ve Endüstri Analizleri (devam) | Okuma | |
7) | Küresel Stratejik Sorunlar | Okuma | |
8) | Dahili Tarama ve Örgütsel Analiz Önemli nokta - Bir Şirketin Stratejik İncelenmesi | Okuma | |
9) | İç tarama ve Organizasyonel Analiz (devam) Dönem Projesi 2. Safha: Şirketinizi inceleme ve analiz etme – İç faktörler, kaynaklar, kapasite, yetkinlik; potansiyel zayıflık ve dayanıklılıklar Dönem Projesi 3. Safha: Dış faktörleri ve trendleri gözden geçirme, iç faktörlere bağlı potansiyel tehditler ve fırsatlar (zayıflık ve dayanıklılıklar SWOT Analizini sonuçlandırmak | Okuma | |
10) | Strateji Formülasyonu ve Stratejik Tercih İş Stratejisi Kurumsal Düzey Stratejileri Dönem Projesi 4. Safha: Şirketinize uygun stratejileri formüle etme – SWOT’a uyum sağlayacak strateji seçimi | Okuma | |
11) | Strateji Uygulaması ve Değerlendirme/Kontrol ve Geribildirim/Öğrenme Dönem Projesi 5. Safha: Stratejileriniz için bir uygulama planı hazırlayın – Hareket planı, bütçe kılavuzu, potansiyel yapı ve süreç değişimlerini tanımlayın. Dönem Projesi 6. Safha: Stratejiniz için bir özet ve geribildirim süreci hazırlayın. | Okuma | |
12) | Strateji Oluşturma, Yapılandırma ve Dünyayı Tanımak BİR PROFESYONELİN SEMİNERİ | Okuma | |
13) | Proje Sunumları ve Tartışmalar | Okuma | |
14) | Proje Sunumları ve Tartışmalar Genel bakış ve sonuç | Okuma |
Ders Notları: | Thomas L. Wheelen and J. David Hunger, Strategic Management and Business Policy: Concepts and Cases Porter, Michael E. 1998. Competitive Strategy - Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: The Free Press. Porter, Michael E., 2008, On competition, New York: Free Press. Philip Lassere, Global Strategic Management Global Strategic Management Perspectives (Global business perspectives series) –J. Sheth , G.Eshghi Articles from Journal of Global Strategic Management The Blackwell Handbook of Strategic Management – Stephen Tallman Thomas J. Peters and Robert H. Waterman, JR., In Search of Excellence, Lessons from America’s Best Run Companies, 2004, Collins Business Ess. Harvard Business School cases MIT OCW |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 86 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 14 | 46 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |