GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, HAFTA SONU)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENI5999 Proje Güz 0 0 0 16
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: HANDE SAĞLAM
Dersin Amacı: Proje dersinin amacı öğrencilerin ilgili yüksek lisans programındaki akademik deneyimlerini, final projesi olarak, bir danışmanın akademik rehberliğinde tamamlamalarıdır. Projenin tamamlanma sürecinde, danışmanlar öğrencilere ihtiyaçları olan akademik araştırma kabiliyetini ve literatür bilgisini sunacaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin ihtiyaçları olan akademik araştırmayı yapabilecek bilgiye sahip olacaklardır.

2) Öğrenciler araştırma yapacakları ilgili alanda literatür tarama yetisi kazanacaklardır.

3) Hazırlanan proje çalışmalarının yapılacak sunumları, öğrencilerin ileri düzeyde sunum yapabilme ve savunma yeteneklerini ileri bir seviyeye taşıyacaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin işletme ve yönetim üzerinde konularla araştırma sunmaları beklenmektedir. Seçtiği konu üzerine literatür taramasından sonra, danışmanı haftalık görüşmelerle öğrenciyi araştırmasında her adım için rehberlik eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Danışmanla ilk görüşme Literatür tarama
2) Danışmanla görüşme Literatür tarama
3) Bağımsız çalışma Literatür tarama
4) Bağımsız çalışma Literatür tarama
5) Bağımsız çalışma Literatür tarama
6) Bağımsız çalışma Literatür tarama
7) Bağımsız çalışma Literatür tarama
8) Bağımsız Çalışma Literatür Tarama
9) Bağımsız Çalışma Literatür Tarama
10) Bağımsız Çalışma Literatür Tarama
11) Bağımsız Çalışma Literatür Tarama
12) Bağımsız Çalışma Literatür Tarama
13) Bağımsız Çalışma Literatür tarama
14) Proje Teslimi Çalışmanın yazımını bitirme

Kaynaklar

Ders Notları: Earl Babbie, The Practice of Social Research, Wadsworth, 9th edition, 2001
Diğer Kaynaklar: Related academic articles and books. / İlgili akademik makaleler ve kitaplar.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 1 % 50
Projeler 1 % 50
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj 12 120
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje 14 280
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final
Toplam İş Yükü 400

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
6) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme