ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENI5593 | Atılımcı Düşünme, Yaratıcılık ve Yenilikçilik | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | HANDE SAĞLAM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZAY ÖZAYDIN Dr. SABA GAMZE ORAL |
Dersin Amacı: | İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramları, teorileri ve iş dünyasındaki uygulamalarını anlamak. Bu ders teori ve pratiği birleştirerek öğrencilerin inovasyon teori ve modellerini tartışmalarına ve uygulamalarına olanak sağlamayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler inovasyonun iş dünyası, ekonomi ve toplum üzerindeki etkilerini ve önemini değerlendirebilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler inovasyonun çeşitliliğini, kapsamını ve karmaşıklığını değerlendirerek inovasyon yönetimi ile ilişkili konuları, sorunları ve teknolojileri tartışabilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler inovasyon ile ilişkili çeşitli teorilerin, modellerin ve kavramların arasındaki bağları, ilişkileri ve birliktelikleri betimleyebilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler şirketlerin inovasyon deneyimlerini ve uygulamalarını akademik teorilerle örtüştüğü ve ayrıldığı noktaları karşılaştırabilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler eleştirel düşünce becerilerini sunumlar yoluyla değişik iş durumlarına uygulayabilecektir. |
Bu derste kurumlarda inovasyonu teşvik etmek ve desteklemek için çeşitli teoriler ve uygulamalar ele alınacaktır. Ana konular, yenilik sürecinin nasıl çalıştığı, mevcut firmalarda yenilik yönetimi ve organizasyonu ve inovatif şirketlerin yaratılmasını kapsar. Dersin sonunda öğrencilerin şirketlerde rekabet üstünlüğü için inovasyonu araç olarak kullanabilecekleri modelleri ve metodları etkin bir şekilde uygulamaları amaçlanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İnovasyon Nedir? | Okuma | |
2) | İnovasyonun Kaynakları | Okuma | |
3) | İnovasyonun Döngüsü ve Dinamikleri | Okuma | |
4) | İnovasyon Süreçleri | Okuma | |
5) | Hizmet İnovasyonu | Okuma | |
6) | Yaratıcılık: Temel Yaklaşımlar | Okuma | |
7) | Vize Sınavı | Okuma | |
8) | Çekişmesiz Pazar Alanı Yaratmak ve Rekabeti Etkisiz Kılmak | Okuma | |
9) | Yaratıcılık Çalıştayı | Okuma | |
10) | Açık inovasyon: kurumdışı işbirlikleri ve tüketicilerle inovasyon | Okuma | |
11) | Şirketlerde İnovasyonu Sürekli Kılmak | Okuma | |
12) | Vaka İncelemesi | Okuma | |
13) | Sunumlar | Okuma | |
14) | Genel Tekrar | Okuma |
Ders Notları: | Drucker, P. F. (2002). The Discipline of Innovation. |
Diğer Kaynaklar: | scholarly articles, cases and Powerpoint lecture slides. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 7 | 91 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 3 | 33 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |