ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENI5562 | Yenilikçi Ürünler ve Hizmetler | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | HANDE SAĞLAM |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere inovasyon, inovasyon yönetimi ve çevresini öğretmek ve bu öğrenme sürecini gerçek hayattan örnekler alarak interaktif şekilde pekiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; - yeni ürün sürecini anlayacak, - örnek olaylar aracılığıyla bu süreçte gerekli konsept ve araçları öğrenip uygulayabilecekler, - yeni ürün geliştirme sürecini kendi yeni ürün ve ya servisleri için bir plan oluşturarak kullanabilecekler. |
Bu ders yenilikçi ürün geliştirme sürecini üç temel alan üzerinden anlatır; 1.keşif- fırsat tespiti 2.tasarım- konsept ve ürün tasarımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi 3.teslim- ürün tanıtımına yenilikçi yaklaşımlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | Okuma | |
2) | Yenilik yönetimine giriş | Okuma | |
3) | Ekonomi ve market uygulaması | Okuma | |
4) | Firmalar içinde inovasyon yönetimi | Okuma | |
5) | Sınıf içi tartışma | Okuma | |
6) | İnovasyon ve uygulama yönetimi | Okuma | |
7) | Fikri mülkiyet yönetimi | Okuma | |
8) | vaka analizi | Okuma | |
9) | Kurumsal bilgi yönetimi | Okuma | |
10) | Stratejik ortaklıklar ve ilişki ağları | Okuma | |
11) | Araştırma-Geliştirme yönetimi | Okuma | |
12) | AR-GE projeleri yönetimi | Okuma | |
13) | Açık inovasyon ve teknoloji aktarımı | Okuma | |
14) | Vaka incelemesi | Okuma |
Ders Notları: | Innovation Management and New Product Development PAUL TROTT, Fifth edition |
Diğer Kaynaklar: | New Products Management,9th ed., by Merle Crawford and Anthony DiBendetto |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 35 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 91 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |