İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENI5021 | Pazarlamada Yenilikçi Yaklaşımlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | HANDE SAĞLAM |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. LEVENT BAĞCI Dr. Öğr. Üyesi ADNAN VEYSEL ERTEMEL Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Dr. SABA GAMZE ORAL |
Dersin Amacı: | Dersin amacı bireylerin, grupların, örgütlerin ve farklı kültürlerin yaratıcılığına dair geliştirilen teorik ve uygulamalı modellerin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -örgütlerde inovasyonu nasıl ve nerede ortaya çıkarabilceklerinin ve inovasyonun rekabetçi avantaj sağlamada neden çok önemli olduğunu açıklayabilecektir, -öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl teşvik edebileceklerini anlamaları ve dünyada yaratıcılıkları ile tanınan firmaların yöneticilerinin ve girişimcilerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl yönettiklerini yorumlayabilecektir, -yaratıcı problem çözme ve karar verme tekniklerini açıklayabilecektir, -yaratıcılık ve inovasyonu teşvik eden temel yönetim rollerinin ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir, -inovasyon sürecinin temel ögelerini açıklayabilecektir |
Ders günün birinde yaratıcı ve yenilikçi bir örgütün parçası olmak veya yaratıcılığını nasıl kullanabileceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Yaratıcılık ve inovasyon konusunun derinlemesine anlaşılmasının sağlanmasıyla, öğrencilerin yaratıcılıklarının farkına varmasının sağlanması ve yaratıcılığı inovasyona nasıl dönüştürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İnovasyona giriş | Okuma | |
2) | İnovasyonun tanımı, tarihi ve çeşitleri | Okuma | |
3) | İnovasyonun Kaynakları: Tüketici talepleri ve ihtiyaçları | Okuma | |
4) | İnovasyonun Kaynakları II: Şirket içinde inovasyon yönetimi | Okuma | |
5) | İnovasyonun kaynakları III: paydaşlar ve stratejik ortaklıklar | Okuma | |
6) | İnovasyonun Kaynakları IV: Araştırma ve geliştirme yönetimi | Okuma | |
7) | vize sınavı | okuma | |
8) | dijital pazarlama I | okuma | |
9) | dijital pazarlama II | Okuma | |
10) | Ürün geliştirmede inovasyon | Okuma | |
11) | Fiyatlandırmada inovasyon | Okuma | |
12) | Dağıtımda inovasyon | Okuma | |
13) | Promosyonda inovasyon | Okuma | |
14) | Projelerin sunumu | Okuma |
Ders Notları: | Innovation Management and New Product Development, Paul Trott, Prentice Hall, 4th Edition, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | İnovasyon Çemberi, Tom Peters, Ledo Yayıncılık, 2008. Markaların İnovasyon Manifestosu, John Grant, MediaCat Yayınları, 2006. Yaratıcılık ve İnovasyon, Frans Johansson, MediaCat Yayınları, 2007. İnovasyon, Yönetimde Devrimin Rehberi, İbrahim Kavrakoğlu, Alteo Yayıncılık, 2006. İnovasyon, Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı, Şirin Elçi, Nova Yayıncılık, 2006. Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak, Ken Robinson, Kitap Yayınevi, 2008. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık, Richard Luecke, İş Bankası Kültür Yayınları, 2008. Tarz Çağında Ürünler Yaratma, Susan Besemer, Morpa Yayınları, 2006. Ne Parlak Fikir, Yekta Özözer, Sistem Yayıncılık, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 12 | 36 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 91 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 | |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
Proje | |||
Ödevler | 1 | 3 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
8) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
10) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
14) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |