İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EKO5001 | Yönetim Ekonomisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi FULYA TAŞEL Doç. Dr. SELMAN YILMAZ Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Doç. Dr. EMİN KÖKSAL Prof. Dr. SADULLAH ÇELİK Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR Dr. PELİN YANTUR |
Dersin Amacı: | Yönetim Ekonomisi, ekonomik analizlerin iş dünyası ile ilgili problemlere uygulandığı ileri düzeyde bir derstir. Ders geleneksel ve modern mikroekonomi araçlarını dengeli bir biçimde sunmayı amaçlar. Temel ekonomik araçlar ile başlayan ders, farklı piyasa yapılarının incelenmesi ile devam eder. Ayrıca, gerçek dünya örneklerinin yeraldığı, oligopol piyasalar, tekrarlı oyunlar, bütünleşme aktiviteleri, şebekeler, pazar gücü, bilgi ekonomisindeki problemler de dersin konuları arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler • karın piyasa ekonomisi içindeki önemini anlayabilir, • yönetimsel kontrol değişkenlerinin optimum seviyesinin belirlenmesinde marjinal analizleri kullanabilir, • optimal fiyatlama ve fiyat ayrımcılığı yapabilir, • arz/talep analizleri ile endüstride olabilecek değişimleri tahmin edebilir, • firma değerini arttırmak için uzun vadeli stratejiler geliştirebilir, • oyun toerisini kullanarak rakipler üzerindeki etkileri tahmin edebilir, • belirsiz ortamlarda karar alabilir, • ahlaki riziko ve ters ayıklamadan kaynaklanan problemleri çözebilir, • bireysel ve kurumsal güdüleri firma çıkarları doğrultusunda kullanabilir, • piyasa başarısızlıklarının sebeplerini ayırtedebilir. |
Yönetim Ekonomisinin Temelleri Piyasa Güçleri Arz ve Talep Nicel Talep Analizleri Tüketici Davranışları Teorisi Üretim Süreci ve Maliyetler Firma Organizasyonu Endüstri ve Firmalar Tam Rekabet, Tekel ve Tekelci Rekabet Piyasaları Temel Oligopol Modelleri Oyun Teorisi Pazar Gücü Olan Firmaların Fiyatlama Stratejileri Bilgi Ekonomisi Firma Stratejileri ile İlgili İleri Konular Devlet ve Piyasalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yönetim ekonomisine giriş ve Temel Ekonomik Konseptler. | ||
2) | Fayda, Maliyet ve Karar Alımı Yönetim kararlarında Ekonominin göz önünde bulundurulması. | ||
3) | Üretici Maliyeti ve Tüketici talebinin incelenmesi. | ||
4) | Yatırım kararları: Süreci gözlemleme, Piyasayı anlama ve Kar maksimizasyonu | ||
5) | Fiyatlandırma: Ölçek ekonomileri, Kapsam ekonomileri | ||
6) | Vize Sınavı | ||
7) | Piyasa analizi ve Endüstriyel Değişimler | ||
8) | Endüstriler arası İlişkiler: Uzun dönem dengesi. | ||
9) | Kar erozyonu. | ||
10) | Arz-talep analizi, yabancı kur, Ticaret ve Piyasadaki Şişme. | ||
11) | Realistik Fiyatlandırma | ||
12) | Doğrudan fiyat ayrımcılığı | ||
13) | Dolaylı Fiyat Ayrımcılığı | ||
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları: | Managerial Economics & Business Strategy by Michael BAYE, McGraw-Hill, 7th edition, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | The Economist Business Week |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
8) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
10) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
14) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |