İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EFN5228 Finansal Yönetim Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Dersin Amacı: Dersin amacı, finans ve finansal yönetim esasları ile ilgili bir temel sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Vergi planlama stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi.
II.Borç değerleme ve tahvil piyasalarının analizi ve değerlendirilmesi.
III.Risk ve belirsizlik durumunda şirketlerin yatırım önerilerini değerlendirme.
IV.Portföy yatırımlarının değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Bu ders, teori ve teorinin pratiğe dönüştürülerek uygulanmasını sağlar. Derste, finans, sermaye bütçeleme, nakit akışını belirleme, sermaye yapısı, uzun vadeli finans yönetimi gibi konseptlere değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Yönetime Giriş Ön Okuma
2) Finansal Analiz ve Kontrol Ön Okuma
3) Finansal Yönetimde Değerleme Ön Okuma
4) Setmaye BÜtçeleme Ön Okuma
5) Sermaye Yapısı ve Temettü Politikası Ön Okuma
6) CAPM ve APT Yaklaşımlarının İncelenmesi Ön Okuma
7) CAPM ve APT Yaklaşımlarının Uygulanması Ön Okuma
8) Ara Sınav
9) Portföy Teorisi Ön Okuma
10) Planlama ve Bütçeleme Ön Okuma
11) Çalışma Sermayesi Yönetimi Ön Okuma
12) Uzun Vadeli Finansman Ön Okuma
13) Finansal Yönetimde Özel Konular Ön Okuma
14) Genel Tekrar Ön Okuma

Kaynaklar

Ders Notları: Niyazi Berk; Finansal Yönetim, 10. Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010.
Diğer Kaynaklar: Öztin Akgüç, finansal yönetim

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati
Laboratuvar
Uygulama 13 60
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 80
Sunum / Seminer
Proje 13 28
Ödevler 13 28
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme