İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EFN5228 | Finansal Yönetim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, finans ve finansal yönetim esasları ile ilgili bir temel sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Vergi planlama stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi. II.Borç değerleme ve tahvil piyasalarının analizi ve değerlendirilmesi. III.Risk ve belirsizlik durumunda şirketlerin yatırım önerilerini değerlendirme. IV.Portföy yatırımlarının değerlendirilmesi. |
Bu ders, teori ve teorinin pratiğe dönüştürülerek uygulanmasını sağlar. Derste, finans, sermaye bütçeleme, nakit akışını belirleme, sermaye yapısı, uzun vadeli finans yönetimi gibi konseptlere değinilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Finansal Yönetime Giriş | Ön Okuma | |
2) | Finansal Analiz ve Kontrol | Ön Okuma | |
3) | Finansal Yönetimde Değerleme | Ön Okuma | |
4) | Setmaye BÜtçeleme | Ön Okuma | |
5) | Sermaye Yapısı ve Temettü Politikası | Ön Okuma | |
6) | CAPM ve APT Yaklaşımlarının İncelenmesi | Ön Okuma | |
7) | CAPM ve APT Yaklaşımlarının Uygulanması | Ön Okuma | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Portföy Teorisi | Ön Okuma | |
10) | Planlama ve Bütçeleme | Ön Okuma | |
11) | Çalışma Sermayesi Yönetimi | Ön Okuma | |
12) | Uzun Vadeli Finansman | Ön Okuma | |
13) | Finansal Yönetimde Özel Konular | Ön Okuma | |
14) | Genel Tekrar | Ön Okuma |
Ders Notları: | Niyazi Berk; Finansal Yönetim, 10. Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Öztin Akgüç, finansal yönetim |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | |||
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 60 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 80 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 13 | 28 | |
Ödevler | 13 | 28 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |