ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EBS5110 Örgütsel Davanış Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: HANDE SAĞLAM
Dersin Amacı: Dersin amacı, kurumsal aktörler, süreçler, teknoloji, kültür yönetim , güç ve siyaset gibi konu alanlarında gerçekleşen değişimlerin örgütler üzerindeki etkilerini incelemektir. Örgütsel teori 1970'lerden beri çok boyutlu karaktere bürünmüştür. Bu belirsizlikleri aşmak için, bu ders modern ve postmodern örgütlerin çeşitli bileşenlerini incelemektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Örgütsel davranış ve insan algısı ile ilgili farklı kavramları uygulamak.
II. Örgütsel davranış alanı incelemesinde farklı bakış açılarının gözlemleme.
III. Farklı davranış biçimleri ve teknikleri arasındaki farklılığı gözlemleme
IV. Çalışanların motive edilmesi için, atılması gereken adımların belirlenmesi ve uygulanması.
V. Liderlik ve karar alma süreci ile ilgili farklı kavramların analizini yapabilme.

Dersin İçeriği

Derste, örgütsel davranış konusu bileşenlerinin doğası incelenecektir. Bu ders; motivasyon türleri, çalışma grupları ve liderlik, örgüt yapıları, çatışma ve müzakere süreci gibi ana başlıklar üzerinde işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranış nedir? Ön Okuma
2) Tutum ve İş Tatmini Ön Okuma
3) Kişilik ve Değerler Ön Okuma
4) Algı ve Bireysel Karar Alma Ön Okuma
5) Motivasyon Konseptleri Ön Okuma
6) Motivasyon Konseptten Uygulamaya Geçiş Ön Okuma
7) Ara sınav
8) Grup Davranışları ve Çalışma Gruplarını Anlama
9) İletişim
10) Liderliğin temel yaklaşımları ve Liderlikte Güncel Sorunlar
11) Güç ve Politika
12) Örgüt Yapısının Temelleri
13) Çatışma ve Müzakere
14) Örgütsel Kültür
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Stephen Robbins, Timothy Judge, OB, Pearson-Prentice Hall, 2011
Diğer Kaynaklar: Nancy Langton, Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, 2012 , Organizational Behaviour, Sixth Canadian Edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 20
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 11 3 33
Ödevler 13 2 26
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı