ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EBS5110 | Örgütsel Davanış | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | HANDE SAĞLAM |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, kurumsal aktörler, süreçler, teknoloji, kültür yönetim , güç ve siyaset gibi konu alanlarında gerçekleşen değişimlerin örgütler üzerindeki etkilerini incelemektir. Örgütsel teori 1970'lerden beri çok boyutlu karaktere bürünmüştür. Bu belirsizlikleri aşmak için, bu ders modern ve postmodern örgütlerin çeşitli bileşenlerini incelemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Örgütsel davranış ve insan algısı ile ilgili farklı kavramları uygulamak. II. Örgütsel davranış alanı incelemesinde farklı bakış açılarının gözlemleme. III. Farklı davranış biçimleri ve teknikleri arasındaki farklılığı gözlemleme IV. Çalışanların motive edilmesi için, atılması gereken adımların belirlenmesi ve uygulanması. V. Liderlik ve karar alma süreci ile ilgili farklı kavramların analizini yapabilme. |
Derste, örgütsel davranış konusu bileşenlerinin doğası incelenecektir. Bu ders; motivasyon türleri, çalışma grupları ve liderlik, örgüt yapıları, çatışma ve müzakere süreci gibi ana başlıklar üzerinde işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Örgütsel Davranış nedir? | Ön Okuma | |
2) | Tutum ve İş Tatmini | Ön Okuma | |
3) | Kişilik ve Değerler | Ön Okuma | |
4) | Algı ve Bireysel Karar Alma | Ön Okuma | |
5) | Motivasyon Konseptleri | Ön Okuma | |
6) | Motivasyon Konseptten Uygulamaya Geçiş | Ön Okuma | |
7) | Ara sınav | ||
8) | Grup Davranışları ve Çalışma Gruplarını Anlama | ||
9) | İletişim | ||
10) | Liderliğin temel yaklaşımları ve Liderlikte Güncel Sorunlar | ||
11) | Güç ve Politika | ||
12) | Örgüt Yapısının Temelleri | ||
13) | Çatışma ve Müzakere | ||
14) | Örgütsel Kültür | ||
15) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Stephen Robbins, Timothy Judge, OB, Pearson-Prentice Hall, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | Nancy Langton, Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, 2012 , Organizational Behaviour, Sixth Canadian Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 11 | 3 | 33 |
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |