MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3905 Mimari Akustik Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DAMLA ALTUNCU
Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iç mekanda optimum işitsel şartların sağlanması için gürültü kontrolü ve mimari akustik hakkında gerekli bilgilerin aktarılmasıdır. Ders, öğrencilerin bu konulara dair temel kavramlar, terimler ve tasarım ve uygulama prensiplerini kavrayabilmelerini, içmimari projelerinde bu ders kapsamında kazandıkları bilgileri ve becerileri kullanmalarını hedeflemektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Akustik, ses yutucular, ses yalıtımı ve iç mekandaki diğer akustik uygulamaları değerlendirir, tasarım stüdyosu projelerine uygular,

Dersin İçeriği

1. Akustiğe giriş
2. Oda akustiği
3. Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması
4. Ses izolasyonu
5. Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü
6. Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem, Gezi, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Simülasyon, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje/Rapor Hazırlama


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akustiğe giriş Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır
2) Oda Akustiği Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir
3) Oda Akustiği Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir
4) Ses izolasyonu Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir
5) Ses izolasyonu Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir
6) Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
7) Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
8) Ara Sınav Gecmis derslerin tekrar edilmesi
9) Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
10) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
11) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
12) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
13) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
14) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.

Kaynaklar

Ders Notları: Powerpoint presentation notes Powerpoint sunum ders notları
Diğer Kaynaklar: - Ching, Francis D. K. Cassandra Adams. 2001, BUILDING CONSTRUCTION ILLUSTRATED - Cavanaugh, William J., Joseph A. Wilkes. 1999. ARCHITECTURAL ACOUSTICS / PRINCIPLES AND PRACTICE - Mommertz, Eckard. 2009. ACOUSTICS AND SOUND INSULATION/DETAIL PRACTICE

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 5
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 3 % 30
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 6 2 12
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması.
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması.
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması.
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.
6) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme.