MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3905 | Mimari Akustik | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. DAMLA ALTUNCU Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iç mekanda optimum işitsel şartların sağlanması için gürültü kontrolü ve mimari akustik hakkında gerekli bilgilerin aktarılmasıdır. Ders, öğrencilerin bu konulara dair temel kavramlar, terimler ve tasarım ve uygulama prensiplerini kavrayabilmelerini, içmimari projelerinde bu ders kapsamında kazandıkları bilgileri ve becerileri kullanmalarını hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Akustik, ses yutucular, ses yalıtımı ve iç mekandaki diğer akustik uygulamaları değerlendirir, tasarım stüdyosu projelerine uygular, |
1. Akustiğe giriş 2. Oda akustiği 3. Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması 4. Ses izolasyonu 5. Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü 6. Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem, Gezi, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Simülasyon, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje/Rapor Hazırlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Akustiğe giriş | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır | |
2) | Oda Akustiği | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir | |
3) | Oda Akustiği | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir | |
4) | Ses izolasyonu | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir | |
5) | Ses izolasyonu | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir | |
6) | Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. | |
7) | Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. | |
8) | Ara Sınav | Gecmis derslerin tekrar edilmesi | |
9) | Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. | |
10) | Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. | |
11) | Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. | |
12) | Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. | |
13) | Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. | |
14) | Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
Ders Notları: | Powerpoint presentation notes Powerpoint sunum ders notları |
Diğer Kaynaklar: | - Ching, Francis D. K. Cassandra Adams. 2001, BUILDING CONSTRUCTION ILLUSTRATED - Cavanaugh, William J., Joseph A. Wilkes. 1999. ARCHITECTURAL ACOUSTICS / PRINCIPLES AND PRACTICE - Mommertz, Eckard. 2009. ACOUSTICS AND SOUND INSULATION/DETAIL PRACTICE |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 3 | % 30 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |