ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC4947 | Yapı Bilgi Modelleme I (Revit) | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP GÜL SÖHMEN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ Doç. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı bilgisayar kullanımının tasarım sürecine entegre edilmesinin sağlanmasıdır. Mimarlık alanında bilgisayar yazılımlarının tanıtılması ve mesleğe katkısı konusunda bilgilendiricidir. Ders kapsamında REvit Architecture yazılımı tanıtılarak, tasarım ve sunum aşamalarında kullanımları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Genel sunum becerilerinin kazandırılması; Bilgisayar destekli 3b tasarım yaklaşımlarının kavranması; Tasarım sürecinde bilgisayar kullanımını sağlamak; 3d bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamak. Parametrik modelleme ve yapı bilgi sisteminin kullanımını sağlamak. |
Bu ders, Autodesk Revit Architecture 2015'in ana hatlarını ve mimari modelleme unsurlarını kullanarak konsept tasarımlar yapmak, bunları analiz etmek ve 3d model haline getirmek. MOdelimimize ait bilgileri dökümanlar haline çevirmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Revit'e giriş, temel kavramlar. Kullanıcı arayüzü, model görüntüleme, kaynakları kullanma. | Lynda - Revit Architecture 2015 Essential Training | |
2) | Temel modelleme- duvarlar, kapılar ve pencereler, katlar, görüş mesafesi- Mini uygulama 01 | Lynda - Revit Architecture 2015 Essential Training |
Ders Notları: | Lynda - Revit Architecture 2015 Essential Training |
Diğer Kaynaklar: | Lynda - Revit Architecture 2015 Essential Training |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 5 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 10 | % 10 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |