|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Sunum teknikleri ve mimari sunum fikirlerinde görülen değişimler üzerinde konu anlatımı ve tartışmalar |
|
2) |
Uygulama 1 (kent ölçeği): Saha gezisi. Kentin seçilecek bir bölgesinde gözlem ve inceleme gezisi. |
|
3) |
Uygulama 1: Seçilen kent bölgesinde yapılan araştırma sonuçlarından kolaj üretilmesi. |
|
4) |
Uygulama 1: Seçilen kent bölgesinde yapılan araştırma sonuçlarından kolaj üretilmesi. |
|
5) |
Sunum/Uygulama 1 teslimi: Kolaj |
|
6) |
Uygulama 2 (bina ölçeği): Seçilen bir binanın biçim, ulaşım, işlev ve yapısal analizlerinin yapılması. |
|
7) |
Uygulama 2: Seçilen bir binanın biçim, ulaşım, işlev ve yapısal analizlerinin patlatılmış perspektif tekniğiyle sunulması. |
|
8) |
Uygulama 2: Patlatılmış perspektif çizimi. |
|
9) |
Sunum/Uygulama 2 teslimi: Patlatılmış perspektif. |
|
10) |
Uygulama 3 (iç mekan ölçeği): Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu – Çizim 1: Silüet. |
|
11) |
Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu- Çizim 2: Silüet ve siyah-beyaz gölgelendirme. |
|
12) |
Uygulama 3: Renk teorisi, ana renkler, RGB/CMYK renk düzenleri - Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme. |
|
13) |
Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme. |
|
14) |
Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme. |
|
15) |
Sunum/Uygulama 3 teslimi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|