ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4072 | Sosyal Sorumluluk Projesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin 'sosyal sorumluluk' kavramının tanıtılması, birey açısından öneminin vurgulanması ve sosyal ve profesyonel düzeyde neler yapılabileceğini anlatmaktır. Ders süresince öğrencilerin, bir STK ile işbirliği içinde bir sosyal sorumluluk projesine katılmaları gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Sosyal Duyarlılığın önemini, amacını, yararlarını, Psikolojide Sosyal Duyarlılığı (Bireycilik/toplulukçuluk açısından) tanımlar. II. Ahlaki gelişim ve sosyal duyarlılık ilişkisini tartışır. III. Sosyal duyarlılık çalışmalarında uygulanan yöntemleri tartışır. IV. Sosyal duyarlılık çalışmalarına kurumlarda başlar ve gönüllü çalışma yapar. |
Bu derste, sosyal duyarlılığın önemi, amacı, yararları, psikolojide sosyal duyarlılık (bireycilik/toplulukçuluk açısından), ahlaki gelişim ve sosyal duyarlılık, sosyal duyarlılık uygulamalarında yöntem konuları tartışılacak ve sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sosyal Duyarlılığın önemi, amacı, yararları, Psikolojide Sosyal Duyarlılık (Bireycilik/toplulukçuluk açısından) | ||
2) | Ahlaki Gelişim ve Sosyal Duyarlılık | ||
3) | Sosyal Duyarlılık Uygulamalarında Yöntem | ||
4) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
5) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
6) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
7) | Konu tekrarı | ||
8) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
9) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
10) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
11) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
12) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
13) | Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma | ||
14) | Genel değerlendirme | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları: | 1) Kloos, B., Hill, J., Thomas, E., Wandersman, A., & Elias, M.J. (2012). Community Psychology: Linking Individuals and Communities. Belmont: Wadsworth.(ISBN-10: 1111352577; ISBN-13: 978-1111352578) 2) Aydın, B. (2005). Çocuk ve Ergen Psikolojisi, İstanbul: Atlas Yayın Dağıtım. |
Diğer Kaynaklar: | Kağıtçıbaşı, Ç.( 2000): Kültürel Psikoloji, İstanbul: Evrim Yayınevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 5 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 9 | % 20 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 9 | 3 | 27 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |