MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4069 Gelişimsel Psikopatoloji Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Dersin Amacı: Bu bütünleyici dersin amacı çocukluk ve ergenlik dönemi psikolojik bozukluklarını daha iyi anlamak konusunda bir çerçeve çizmektir. Bunu yaparken bu bozuklukların ortaya çıkışlarıyla ilişkilendirilmiş bağlamlar; gelişimsel süreçler; çevresel, genetik ve nörobiyolojik faktörlere odaklanılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çocuk psikopatolojisini gelişimsel bir bakış açısından ele alma
2. Birtakım çocukların neden atipik gelişim gösterdiklerini anlama
3. Patolojinin gelişiminde ailelerin ve bakım verenlerini rollerini öğrenme
4. Risk faktörleri ve dirençlilik gibi kavramları ve birtakım sonuçların erken dönem göstergelerini öğrenme
5. Bu bozukluklardan korunma ve ortaya çıkmaları durumunda tedavi etme konusunda bilgi sahibi olma

Dersin İçeriği

1. Gelişimsel psikopatoloji perspektifi
2. Psikopatolojinin biyolojik ve çevresel bağlamı
3. Sınıflandırma ve değerlendirme
4. Kaygı ve obsesif-kompulsif bozukluklar
5. Travma ve strese bağlı bozukluklar
6. Duygu durum bozuklukları
7. Davranım sorunları
8. Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu
9. İletişim ve öğrenme bozuklukları
10. Entelektüel yeti yitimi
11. Otizm spektrum bozuklukları
12. Temel fiziksel işlevsellikle ilgili bozukluklar
13. Tıbbi koşulları etkileyen psikolojik durumlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel giriş
2) Gelişimsel psikopatoloji perspektifi
3) Psikopatolojinin biyolojik ve çevresel bağlamı & sınıflandırma ve değerlendirme
4) Kaygı ve obsesif-kompulsif bozukluklar
5) Travma ve strese bağlı bozukluklar
6) Duygu durum bozuklukları
7) Davranım sorunları
8) Ara Sınav
9) Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu
10) İletişim ve öğrenme bozuklukları
11) Entelektüel yeti yitimi
12) Otizm spektrum bozuklukları
13) Temel fiziksel işlevsellikle ilgili bozukluklar
14) Tartışma haftası

Kaynaklar

Ders Notları: Israel, A. C., Malatras, J. W., & Wicks-Nelson, R. (2021). Abnormal Child and Adolescent Psychology (9th ed.). Routledge.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 22 22
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı