ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1066 | Uygarlık Tarihi II | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı uygarlıkların gelişmesini tarihsel bir perspektiften sunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste öğrenci: 1. Avrupa’da Ortaçağda geçirilen dönemleri bilir ve tanımlayabilir. 2. Amerika ve Afrika uygarlığı arasındaki farkları bilir. 3. Abbasilerind Düşüşü ve İslam Uygarlığının yayılmasını bilir. 4. Farklı uygarlıkları tarihsel bir perspektiften analiz eder. 5. Çin uygarlığının yayılmasına Kore, Japonya ve Vietnam’dan örnekler verir. 6. Endüstri devriminin ortaya çıkış nedenlerini açıklar. |
Bu dönem büyük oranda Avrupa fikirleri ve kurumları ile yönetilen bir dönem olup bu derste Batı’nın yükselişini detaylı ve derinlemesine inceleyeceğiz. Ancak, küresel cevapları ve sonuçlarını da analiz edeceğiz. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Erken ve Yüksek Ortaçağ’da Avrupa | ||
2) | Yüksek Ortaçağ’da Hristiyan Avrupa’da Hayat | ||
3) | İstila’dan önce Amerikalar | ||
4) | İnkaların dünyası ve Geçiş dönemindeki Aztek Toplumu | ||
5) | Afrika Uygarlığı | ||
6) | İlk küresel Uygarlık: Islam’ın yükselişi ve yayılması | ||
7) | Rönesans ve Reformasyon Çağında Avrupa Toplumu | ||
8) | Avrupa Yayılmacılığının Dönemi ve Dini Savaşlar | ||
9) | Batı Avrupa’da Mutlakiyet ve Anayasalcılık | ||
10) | Batı’da Yeni bir Dünya görüşüne doğru | ||
11) | Bilimsel Devrim ve Aydınlanma. | ||
12) | Fransız Devrimi | ||
13) | Endüstri Devrimi | ||
14) | Genel degerlendirme |
Ders Notları: | E-LEARNING |
Diğer Kaynaklar: | E-LEARNING |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 48 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 16 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |