Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenci, kurallarına uygun ve etkin bir biçimde yazma becerisi kazanacaktır. Makale, köşe yazısı, söyleşi, röportaj, deneme, mektup, gezi yazısı, günlük, anı, biyografi, otobiyografi, tiyatro türlerini Türk edebiyatından örneklerle analiz ederek yorumlama ve eleştirel düşünmenin yollarını öğrenecektir. Türk edebiyatında romanın doğuşu ve gelişimi ile ilgili ayrıntılı bilgi edinerek, yazarları ve eserlerini tanıyarak edebiyat konusunda duyarlılığını arttıracak, genel kültür sahibi olacak ve seçilen romanların analizi aracılığıyla okuma, yorumlama, eleştirmede yetkin hale gelecektir. Seçilen metinler sayesinde Osmanlı’dan günümüze Türkiye’nin kültürel ve sosyo-politik tarihine tanıklık edecek ve edebiyat aracılığıyla toplumsal dönüşüme yol açan çeşitli meseleleri tartışma imkânı bulacaktır. |
Yazma Kültürü: Güzel yazı yazmanın kuralları, anlatım biçimleri, düşünceyi geliştirme yolları,anlatım ilkeleri.
Yazı Türler: Makale, köşe yazısı, söyleşi, röportaj, deneme, mektup, gezi yazısı, günlük, anı, biyografi, otobiyografi, tiyatro
Roman: Türk romanın gelişimi, yazarların edebî kişilikleri, eserleri ve romancılığımızdaki yerleri ve Bir Roman Analizi
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazma Kültürü |
Yazının önemi, güzel yazı yazmanın kuralları, anlatım biçimleri, düşünceyi geliştirme yolları,anlatım ilkeleri |
2) |
Yazı Türleri |
Makale
“Lüzumsuz Adam'da Yalnızlığın Toplumsal Dolayımı”, Fatih Altuğ
|
3) |
Yazı Türleri |
Köşe yazısı
Gündemdeki bir konunun farklı gazetelerde ele alınışı.
|
4) |
Yazı Türleri |
Söyleşi, röportaj
Edebi ve önemli kişilerinde söyleşi ve röportajlarından örnekler
|
5) |
Yazı Türleri |
Deneme
“Geceye Övgü”, Gündüz Vassaf “Acıların Çocuğu”, Nurdan Gürbilek
|
6) |
Yazı Türleri |
Mektup, gezi yazısı, günlük, anı
Ziya’ya Mektuplar, Cahit Sıtkı Tarancı,
Bir Şehit Mektubu örneği
Velosipet ile Bir Cevelan, İbnülcemal Ahmet Tevfik
Evliya Çelebi’nin Seyahatname’sinden örnekler
Günlük, Oğuz Atay
|
7) |
Yazı Türleri |
Biyografi, otobiyoğrafi
“Toprak Olmak, Dil Olmak”,Oğuz Demiralp
Türk Casusu İngiliz Kemal Milli Mücadelede, Recai Sanay,
Ben Buradayım: Oğuz Atay’ın Biyografik ve Kurmaca Dünyası, Yıldız Ecevit,
|
8) |
Yazı Türleri
|
Tiyatro
Behçet Necatigil’den Bir Radyo Tiyatrosu
Türk tiyatrosundan örnekler
|
9) |
Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi |
Şemsettin Sami
Namık Kemal
Ahmet Mithat Efendi
Samipaşazade Sezai
Fatma Aliye
Roman: Kürk Mantolu Madonna by Sabahattin Ali
|
10) |
Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi |
Nabizade Nazım
Recaizade Ekrem
Halit Ziya Uşaklıgil
Mehmet Rauf
Hüseyin Rahmi Gürpınar
Okuma: Kürk Mantolu Madonna by Sabahattin Ali
|
11) |
Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi |
Halide Edip Adıvar
Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Reşat Nuri Güntekin
Peyami Safa
Nahit Sırrı Örik
Analiz Romanı: Kürk Mantolu Madonna, Ssbahattin Ali
|
12) |
Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi |
Ahmet Hamdi Tanpınar
Sabahattin Ali
Kemal Tahir
Orhan Kemal
Tarık Buğra
Mahmut Makal
Yusuf Atılgan
Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar
|
13) |
Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi |
Oğuz Atay
Adalet Ağaoğlu
Sevgi Soysal
Yaşar Kemal
Bilge Karasu
Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar
|
14) |
Türk Romanın Gelişimi, Yazarların Edebî Kişilikleri, Eserleri ve Romancılığımızdaki Yerleri Hakkında Genel Bilgiler ve Bir Roman Analizi |
Orhan Pamuk
İhsan Oktay Anar
Latife Tekin
Elif Şafak
Hasan Ali Toptaş
Murat Uyurkulak
Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
http://pabols.bahcesehir.edu.tr/
Sabahhatin Ali, Kürk Mantolu Madonna, İstanbul: YKY, 2011.
İhsan Oktay Anar, Puslu Kıtalar Atlası, İstanbul: İletişim, 2004.
|
Diğer Kaynaklar: |
Ülkü Giray, Türkçeyi Güzel Konuşma Kılavuzu, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2007.
Ömer Asım Aksoy, Dil Yanlışları, İstanbul: İnkılap Kitapevi, 2008.
Metin And, Türk Tiyatro Tarihi: Başlangıçtan 1983’e, İstanbul: İletişim, 2004.
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1/2/3, İstanbul: İletişim, 1999.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. |
|
2) |
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. |
|
3) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. |
|
4) |
Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. |
3 |
5) |
Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. |
|
6) |
Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
|
7) |
Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
|
8) |
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. |
|
10) |
Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. |
|
11) |
Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|