|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil Hakkında Genel Bilgi |
Dil nedir, dilin doğuşu, dil ve iletişim, dil ve düşünce, dil ve toplum, dil ve kültür. |
2) |
Dil Bilgisi |
Ses Bilgisi |
3) |
Dil Bilgisi |
Yazım Kuralları |
4) |
Dil Bilgisi |
Noktalama İşaretleri |
5) |
Dil Bilgisi |
Anlatım Bozuklukları |
6) |
Türkçe Kültürü |
“Türkçe Üzerine”, Alev Alatlı
“Değişen Türkçemiz”
“Türkçe Sorunu”, Murat Belge
|
7) |
Türkçe Kültürü |
“Türkçenin Geleceği”, Hayati Develi
“Türkçenin Güncel Sorunları”, Prof. Dr. Cahit KAVCAR
“Türkçenin Güncel Sorunları”, Prof. Dr. Şükrü Haluk Akalın
|
8) |
Hikâye Kültürü |
“Pandomima”, Sami Paşazade Sezai
“Ecir ve Sabır”, Hüseyin Rahmi Gürpınar
“Ferhunde Kalfa”, Halit Ziya Uşaklıgil
|
9) |
Hikâye Kültürü |
Himmet Çocuk”, Halide Edip Adıvar
“Hanende Melek”, Sabahattin Ali
|
10) |
Hikâye Kültürü |
“Lüzumsuz Adam”, Sait Faik Abasıyanık
“Uyku”, Orhan Kemal
“Parasız Yatılı”, Fürüzan
|
11) |
Hikâye Kültürü |
“Usta Beni Öldürsene”, Bilge Karasu
“Beyaz Mantolu Adam”, Oğuz Atay
|
12) |
Şiir Kültürü |
Şairler ve Şiirlerinden Örnekler: Yunus Emre, Hacı Bayram-ı Veli
Pir Sultan Abdal, Kaygusuz Abdal, Karacaoğlan, Dadaloğlu, Âşık Veysel, Fuzuli, Baki, Hayali, Nef’i, Nedim
Bercesteler
|
13) |
Şiir Kültürü |
Şairler ve Şiirlerinden Örnekler: Ziya Paşa, Namık Kemal, Tevfik Fikret, Ahmet Haşim, Ziya Gökalp, Mehmet Akif Ersoy, Faruk Nafiz Çamlıbel, Orhan Veli Kanık, Neyzen Tevfik, Cahit Sıtkı Tarancı |
14) |
Şiir Kültürü |
Nazım Hikmet, Necip Fazıl Kısakürek, Yahya Kemal Beyatlı, Asaf Halet Çelebi, Atilla İlhan, Özdemir Asaf, Cemal Süreya
Turgut Uyar, Edip Cansever, Fazıl Hüsnü Dağlarca, İlhan Berk, Birhan Keskin
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Dersin hocaları tarafından hazırlanan içeriği http://pabols.bahcesehir.edu.tr/ sitesinde mevcuttur. |
Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Kaplan, Dili ve Kültür, İstanbul: Dergah Yayınları, 2001.
Nihad Sami Banarlı, Türkçenin Sırları, İstanbul: L&M Yayıncılık, 2007.
Doğan Aksan, Türkçenin Gücü, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2001
Tanzimattan Günümüze Türk Öykü Antolojisi, Der. Yaşar Nabi Nayır, Enver Ercan, İstanbul: Varlık, 1994.
Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi 1/2, Der. Mehmet Fuat, İstanbul: Adam, 1992.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
2 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|