MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME3309 | Mekanik ve Elektromanyetik Dalgalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; mekanik ve elektromanyetik alanda dalga teorisini tanıtmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Salınım türlerini tanımlar, 2. Mekanik bir dalganın nasıl oluştuğunu ve bir ortamda nasıl yayıldığını açıklar, 3. Mekanik bir dalganın frekansı ile dalga boyu arasındaki ilişkiyi açıklar, 4. Elektromanyetik bir dalganın nasıl oluştuğunu ve nasıl yayıldığını açıklar. |
Elektromanyetik dalgaların matematiksel tanımları, sembolleri, dal boyu ve frekans tanımları, elektromanyetik gürültü, elektromanyetik enerji, yansıma ve soğrulma katsayıları, elektromanyetik teori. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Diferansiyel denklemler | ||
2) | 2.dereceden diferansiyel denklemler ve sistem çözümleri | ||
3) | Salınımlar ve hareketli mekanik dalgalar | ||
4) | Sinüs dalga hareketi, çizgisel dalga denklemi | ||
5) | Dalgalarda girişim ve hareketsiz dalgalar | ||
6) | Elektrik alan, kuvvet, Gauss yasası ve akı | ||
7) | Manyetik alan ve kuvvet, manyetik alan kaynakları | ||
8) | Faraday'ın elektromanyetik indüksüyon yasası | ||
9) | Faraday'ın elektromanyetik indüksüyon yasası | ||
10) | Elektromanyetik dalgalar | ||
11) | Elektromanyetik dalgalar | ||
12) | Problem çözümleri | ||
13) | Işık ve optik | ||
14) | Işık ve optik |
Ders Notları: | Ders notları D.K. Cheng: Fundamentals of Engineering Electromagnetics, Pearson, 1994. |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes D.K. Cheng: Fundamentals of Engineering Electromagnetics, Pearson, 1994. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 167 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |