ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME3309 | Mekanik ve Elektromanyetik Dalgalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; mekanik ve elektromanyetik alanda dalga teorisini tanıtmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sönümlü ve sönümsüz salınımların farkını açıkları, 2. Mekanik dalganın nasıl oluştuğunu açıklar, 3. Mekanik dalganın frekans-dalga boyu arasındaki ilişkiyi açıklar. 4. Bir elektromanyetik dalganın nasıl oluştuğunu açıklar, 5. Dalga enerjisini açıklar, 6. Elektromanyetik girişim/gürültü ve yansıma tanımlarını yapabilir, 7. Doppler etkisini açıklayabilir. |
Elektromanyetik dalgaların matematiksel tanımları, sembolleri, dal boyu ve frekans tanımları, elektromanyetik gürültü, elektromanyetik enerji, yansıma ve soğrulma katsayıları, elektromanyetik teori. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Diferansiyel denklemler | ||
1) | 2.dereceden fark denklemleri. | ||
1) | Biyomedikal mühendisliğe giriş | ||
1) | Diferansiyel denklemler | ||
2) | Mekanik dalgalar, dalga boyu ve frekansı. | ||
3) | mekanik dalgalarda karışımlar (gürültüler). | ||
4) | Ses dalgaları, doppler etkileri. | ||
5) | Elketromanyetik dalgalar | ||
6) | Maxwell eşitlikleri | ||
7) | Arasınav. | ||
8) | Elektromanyetik dalgaların yayılımı | ||
9) | Polarizasyon. | ||
10) | Elektromanyetik dağılım. | ||
11) | Işık dalgaları. | ||
12) | Saçılma, yansıma ve lensler. | ||
13) | Lazerlere giriş. | ||
14) | özet. |
Ders Notları: | 1. D.K. Cheng: Fundamentals of Engineering Electromagnetics, Pearson, 1994. 2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics (13th Ed.), Pearson, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | 1. D.K. Cheng: Fundamentals of Engineering Electromagnetics, Pearson, 1994. 2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics (13th Ed.), Pearson, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 5 | % 30 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |