ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME3309 Mekanik ve Elektromanyetik Dalgalar Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; mekanik ve elektromanyetik alanda dalga teorisini tanıtmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sönümlü ve sönümsüz salınımların farkını açıkları,
2. Mekanik dalganın nasıl oluştuğunu açıklar,
3. Mekanik dalganın frekans-dalga boyu arasındaki ilişkiyi açıklar.
4. Bir elektromanyetik dalganın nasıl oluştuğunu açıklar,
5. Dalga enerjisini açıklar,
6. Elektromanyetik girişim/gürültü ve yansıma tanımlarını yapabilir,
7. Doppler etkisini açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Elektromanyetik dalgaların matematiksel tanımları, sembolleri, dal boyu ve frekans tanımları, elektromanyetik gürültü, elektromanyetik enerji, yansıma ve soğrulma katsayıları, elektromanyetik teori.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diferansiyel denklemler
1) 2.dereceden fark denklemleri.
1) Biyomedikal mühendisliğe giriş
1) Diferansiyel denklemler
2) Mekanik dalgalar, dalga boyu ve frekansı.
3) mekanik dalgalarda karışımlar (gürültüler).
4) Ses dalgaları, doppler etkileri.
5) Elketromanyetik dalgalar
6) Maxwell eşitlikleri
7) Arasınav.
8) Elektromanyetik dalgaların yayılımı
9) Polarizasyon.
10) Elektromanyetik dağılım.
11) Işık dalgaları.
12) Saçılma, yansıma ve lensler.
13) Lazerlere giriş.
14) özet.

Kaynaklar

Ders Notları: 1. D.K. Cheng: Fundamentals of Engineering Electromagnetics, Pearson, 1994. 2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics (13th Ed.), Pearson, 2012.
Diğer Kaynaklar: 1. D.K. Cheng: Fundamentals of Engineering Electromagnetics, Pearson, 1994. 2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics (13th Ed.), Pearson, 2012.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 5 % 30
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı