ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME2011 Biyomedikal Uyarılar ve Sistemler Güz 2 2 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Laplace ve Fourier, filtre tasarımı ve filtreleme ile bozulma giderme, olay/anomali tespiti, biyomedikal sistemlerin modellenmesi, ve biyomedikal sinyallerden örüntü tanıma ve diyagnostik karar alma gibi klasik teknikler kullanarak sürekli ya da örneklenmiş sinyallerin analizi konusunda öğrencilere temel sağlamaktır. Ders bilgisayar-temelli ödevler ve Matlab kullanımı gerektiren bir ders projesi içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel biyomedikal sinyallerin doğasını anlamak,
2. Biyomedikal sinyallerin matematiksel olarak tanımlanması ve bu sinyaller üzerinde matematiksel operasyonların nasıl uygulanacağının anlaşılması,
3. Analog ve dijital biyomedikal sinyallerin analizi için temel tekniklerin uygulanması,
4. Frekans uzayının anlamının ve biyomedikal sinyallerin analiz ve işlenmesinin frekans uzayında gerçekleştirilmesinin öneminin açıklanması,
5. Biyomedikal sinyallerin örneklenmesi ve filtrelenmesinde Fourier dönüşümünün açıklanması,
6.Biyomedikal sinyallerden örüntü sınıflama ve diyagnostik karar alma konusunda temellerin açıklanması,
7. Biyomedikal sinyallerin analiz ve modellenmesi için Matlab becerisinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Biyomedikal sinyallere giriş; Eşzamanlı, birleşmiş ve ilintili süreçler; Bozulmalara karşı filtreleme; Olay tesbiti; Dalgaşekli ve dalgatipi karmaşıklığı; Frekans uzayında betimleme; Biyomedikal sinyallerin modellenmesi; Durağan-olmayan sinyallerin analizi; Örüntü sınıflama ve diyagnostik karar alma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomedikal sinyallere giriş
2) Eşzamanlı, birleşik ve ilintili süreçler
3) Bozulma giderimi için filtreleme
4) Bozulma giderimi için filtreleme (devam)
5) Olay/anomali tespiti
6) Dalga şekli ve dalga tipi karmaşıklığı
7) Frekans uzayında tanımlama
8) Ara sınav. Soruların çözümleri ve tartışılması.
9) Biyomedikal sinyallerin modellenmesi
10) Biyomedikal sinyallerin modellenmesi (devam)
11) Durağan-olmayan sinyallerin analizi
12) Örüntü sınıflama ve diyagnostik karar alma
13) Örüntü sınıflama ve diyagnostik karar alma (devam)
14) Ders projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: R.M. Rangayyan, Biomedical Signal Analysis: A Case-Study Approach, 2001
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 10
Sunum % 0
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı