ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME2011 | Biyomedikal Uyarılar ve Sistemler | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Laplace ve Fourier, filtre tasarımı ve filtreleme ile bozulma giderme, olay/anomali tespiti, biyomedikal sistemlerin modellenmesi, ve biyomedikal sinyallerden örüntü tanıma ve diyagnostik karar alma gibi klasik teknikler kullanarak sürekli ya da örneklenmiş sinyallerin analizi konusunda öğrencilere temel sağlamaktır. Ders bilgisayar-temelli ödevler ve Matlab kullanımı gerektiren bir ders projesi içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel biyomedikal sinyallerin doğasını anlamak, 2. Biyomedikal sinyallerin matematiksel olarak tanımlanması ve bu sinyaller üzerinde matematiksel operasyonların nasıl uygulanacağının anlaşılması, 3. Analog ve dijital biyomedikal sinyallerin analizi için temel tekniklerin uygulanması, 4. Frekans uzayının anlamının ve biyomedikal sinyallerin analiz ve işlenmesinin frekans uzayında gerçekleştirilmesinin öneminin açıklanması, 5. Biyomedikal sinyallerin örneklenmesi ve filtrelenmesinde Fourier dönüşümünün açıklanması, 6.Biyomedikal sinyallerden örüntü sınıflama ve diyagnostik karar alma konusunda temellerin açıklanması, 7. Biyomedikal sinyallerin analiz ve modellenmesi için Matlab becerisinin geliştirilmesi. |
Biyomedikal sinyallere giriş; Eşzamanlı, birleşmiş ve ilintili süreçler; Bozulmalara karşı filtreleme; Olay tesbiti; Dalgaşekli ve dalgatipi karmaşıklığı; Frekans uzayında betimleme; Biyomedikal sinyallerin modellenmesi; Durağan-olmayan sinyallerin analizi; Örüntü sınıflama ve diyagnostik karar alma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Biyomedikal sinyallere giriş | ||
2) | Eşzamanlı, birleşik ve ilintili süreçler | ||
3) | Bozulma giderimi için filtreleme | ||
4) | Bozulma giderimi için filtreleme (devam) | ||
5) | Olay/anomali tespiti | ||
6) | Dalga şekli ve dalga tipi karmaşıklığı | ||
7) | Frekans uzayında tanımlama | ||
8) | Ara sınav. Soruların çözümleri ve tartışılması. | ||
9) | Biyomedikal sinyallerin modellenmesi | ||
10) | Biyomedikal sinyallerin modellenmesi (devam) | ||
11) | Durağan-olmayan sinyallerin analizi | ||
12) | Örüntü sınıflama ve diyagnostik karar alma | ||
13) | Örüntü sınıflama ve diyagnostik karar alma (devam) | ||
14) | Ders projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi |
Ders Notları: | R.M. Rangayyan, Biomedical Signal Analysis: A Case-Study Approach, 2001 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 10 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 6 | 2 | 12 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |