|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, Ahlaki Gerekçelendirme (akıl yürütme) İncelemeleri |
Ders notları |
2) |
Akla başvuru: Neden Ahlaklı olunmalı? |
Ders notları |
3) |
Öznelcilik ve Nesnelcik kavramlarının tanıtımı |
Ders notları |
4) |
Ahlaki Sistem: Ahlaki Kurallar ve İdealler |
Ders notları |
5) |
Akıl, Bilgi ve Şüphecilik |
Ders notları |
6) |
Eflatun diyaloglarından: Menon |
Ders notları |
7) |
Eflatun diyaloglarından: Kriton |
Ders notları |
8) |
Erdem Etiğini Anlamak |
Ders notları |
9) |
Aristoteles: Nikomakhos'a Etik |
Ders notları |
10) |
Ahlaki Prensipler ve Ahlaki Teoriler |
Ders notları |
11) |
Kant (Deontoloji) - Kategorik İmperatif |
Ders notları |
12) |
Bentham ve Mill - Faydacılık |
Ders notları |
13) |
Etik ve Hayvanlar - Etik ve Çevre |
Ders notları |
14) |
İdam Cezası - Etik ve Savaş |
Ders notları |
Ders Notları: |
Annas, Julia: 2000, Ancient Philosophy: A Very Short Introduction, Oxford,
Oxford U.P
Chappell, Timothy: 2009, Ethics and Experience, Durham, Acumen Publishing.
Hooft, Stan von: 2006, Understanding Virtue Ethics, Chesham, Acumen Publishing
MacIntyre, Alasdair: 1998, A Short History of Ethics, 2.ed., London, Routledge.
Thomson, Anne: 1999 Critical Reasoning in Ethics: A Practical Introduction,
London, Routledge.
|
Diğer Kaynaklar: |
A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2. Baskı, 2007.
Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998. Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|