ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4542 | Lider Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu ders liderlik bakış açısı ile etkili liderlik ve yönetim stratejilerinde iletişimin oynadığı rolü tanıtmayı amaçlamaktadır. Liderlerin bir hedefe ulaşmasında iletişim değişkenlerini de hesaba katarak, üyelerini nasıl etkilemeye çalıştığını araştırmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler liderin örgütteki stratejik rolü tanımlayabileceklerdir. 2) Öğrenciler liderliğin temel teori ve kavramlarını açıklayabileceklerdir. 3) Öğrenciler liderlikle ilgili farklı yaklaşımların avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebileceklerdir. 4) Öğrencilerin liderliğin temel becerileri uygulayabileceklerdir. 5) Öğrenciler bugünün dünyasında çağdaş liderlik sorunlarının farkına varacaklardır. 6) Öğrenciler kriz ve çalışanlar arasındaki ilişkiler için stratejik ve yaratıcı çözümler üretebilir. 7) Öğrencilerin farklı liderlik türlerini tanımlayabilecekler ve liderlik stilleri tercihlerini analiz edebileceklerdir. 8) Öğrenciler ulusal kültürler arasındaki yönetimi sağlayabilecek ve örgütsel kriz ile ilgili zorluklarla başa çıkmaları mümkün olacaktır. 9) Öğrenciler akran etkileşimi ve takım çalışmasının temel becerilerini formüle edebilir. 10) Öğrenciler liderlerin örgütlerdeki rolü ve kritik önemi hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaktır. |
Bu ders liderliğin temel teori ve kavramlarını açıklayacaktır. ders kapsamında güncel örnekler verilerek, öğrencilerin stratejik ve yaratıcı çözümler üretmesi sağlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: yönetim, liderlik ve liderlerin kuruluşlardaki stratejik rolüne genel bakış | ||
2) | Liderlik yönetiminden nasıl ayırt edilir? Liderliğinin gerekliliği. Liderlik ve stratejik-örgütsel işlevler. Liderliğin tarihçesine kısa bir bakış | ||
3) | Etik liderlik. Liderlerin ve durumların gücü | ||
4) | Motivasyon kuramları. Liderlik ve takipçilerinin motivasyonu arasındaki bağlantı. Organizasyon yapısı / iş tasarımı ve takipçilerin motivasyonu arasındaki bağlantı. | ||
5) | Bağlamsal faktörlerin bir fonksiyonu olarak liderlik. Bağlamsal bir faktör olarak ulusal kültür. | ||
6) | Liderliği tahmin eden ortaya çıkaran/ etkileyen (kişilik, zeka, vb açısından bireysel farklılıklar)süreklilik teorileri | ||
7) | Liderliğin beklenmeyen ve acil olan durumsallık teorileri | ||
8) | "Yeni" liderlik. Karizmatik ve vizyoner liderlik kuramları. | ||
9) | Genişletilmiş tam aralıklı liderlik teorisi: dönüşümcü, enstrümantal, işlemsel liderlik. | ||
10) | Liderliğin gelişimi, öğrenme kuramları, lideri müdahaleler. | ||
11) | Ulusal kültürler arasında yönetim ve örgütsel kriz ile ilgili zorluklarla başa çıkmak. | ||
12) | Liderlik ve çalışanlarla iletişim. Yaratmak, yönetmek ve öne çıkan ekipler | ||
13) | Örnek çalışmalar | ||
14) | İncelemeler/Genel tekrar |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Edgar H. Schein, Organizational Culture And Leadership Leadership: Theory and Practice, Peter G. Northouse |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 72 | |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Proje | |||
Ödevler | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 4 | |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |