ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4535 Dijital Halkla İlişkiler Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Öğ.Gör. AYSUN ŞABANLI
Dersin Amacı: Dersin amacı öğencilerin yeni medya, sosyal medya ve halkla ilişkilerin önemini anlamalarına yardımcı olmak. Dersin genel olarak amacı öğrencileri yeni medya, sosyal medya, bloglar, wiki'ler, podcast'ler hakkında bilgilendirmek ve bu konuların günümüzde halkla ilişkiler ile olan ilişkisini ve halkla ilişkilerde nasıl kullanıldıklarını öğretmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler içinde yaşadığımız yeni dünyayı tanımlayıp yeni medya sosyal medya ve web 2.0 konularında tartışma yapabilecekler.
2) Öğrenciler, kullandıkları markaların, hizmet aldıkları kurumların web sitelerini eleştirebilme bilgisine sahip olacaklar.
3) Öğrenciler, iletişimin yeni kurallarını bilerek, bunları analiz edebilecekler.
4) Öğrenciler bloglarla ilgili bilgi sahibi olup, bloggerları tanıyacaklar ve sonrasında kendi bloglarını açabilme bilgisine sahip olacaklar.
5) Blogların halkla ilişkilerdeki önemini anlayacaklar.
6) Öğrenciler hergün kullandıkları sosyal medya araçlarının halkla ilişkilerdeki önemini kavrayacaklar.
7) Öğrenciler, PR 2.0'ın yeni araçlarını öğrenerek bunu halkla ilişkiler pratiğine nasıl dökeceklerini öğrenecekler.
8) PR 2.0'ın gücünü öğrenerek dijital krizlerde bunu nasıl kullanacaklarını öğrenecekler
9) Yeniliklerin yayılımı kuramını öğrenecekler.
10) Dijital iletişim stratejilerini öğrenerek Halkla İlişkiler projelerinde kullanabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Yenilik internet var olduğu sürece devam eden önemli bir alandır. Bu ders öğrencilerin web2.o teknolojisinin getirdiği bloglar, wikiler, RSS, sosyal medya, podcast gibi kullanımları anlamalarını sağlamak üzerine kurulmuştur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğinin ve işlenişinin tanıtımı. Derse genel bir giriş
2) Yeni medya konusuna giriş. Yeni medya, sosyal medyanın tanımları yapılarak, aralarındaki farkın ortaya konulması
3) Kurumsal web sitelerin ve kullanımlarının incelenmesi
4) Verilen 1. ödevin sunumları: kurumların web sitelerinin incelenmesi Kurumların web siteleri araştırılıp analiz edilecek ve bununla ilgili bir sunum hazırlanacak.
5) Online dünyada pazarlama ve halkla ilişkiler. Halkla İlişkilerin yeni kuralları The New Rules of Marketing and PR kitabından birkaç bölüm okunacak
6) Bloglar: Blogları anlamak, halkla ilişkiler için önemi, blogların gücü. Etkili blog kuralları, blogger olmanın etik yönleri, bloglar üzerinden kurumsal krizler Konuk katılımcı: blogger
7) Viral pazarlama ve yeniliklerin yayılımı kuramı En popüler ve etkili viral reklam örneklerini araştırmak
8) Sosyal medya, facebook, twitter, myspace, google plus vb. Konuk katılımcı: sosyal medya uzmanı
9) İletişimin ve halkla ilişkilerin yeni araçları (RSS,podcast, arama moturu optimizasyonu vb.)
10) Online medya ilişkileri. basın bülteni yazmanın, online basın bülteninin yeni prensipleri
11) Dijital kampanyalar, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık örnekleri Konuk katılımcı
12) Online krizler ve hikayeler. İkinci ödev: online kurum ve marka krizlerinin analizi ve sunumu
13) Online kurum ve/veya marka krizlerinin sunumu Online krizleri araştırmak ve analiz etmek
14) Dönemin tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: PR 2.0: New Media, New Tools, New Audiences, Deirdre Breakenridge Online Public Relations, David Phillips, Philip Young Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İdil Sayımer, Beta Yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 2 4
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 4
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı