MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4521 Kurumsal Öyküleme ve Anlatı Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersin Amacı: Dersin amacı, örgütlerdeki hikaye anlatımı ve anlatılarına teorik ve pratik olarak yaklaşmayı sağlamaktır. Teorik pratikle beraber işlenecektir. Öğrenciler, kurumlardaki anlatıların kurum kültürü için ne kadar önemli bir işlevi olduğunu öğrenecekler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler anlatı ve hikaye anlatımını tanımlayabilecekler
2) Öğrenciler Aristo'nun Retoriği'ni ve genel olarak retorik kavramını öğrenecekler
3) Öğrenciler hikaye ve anlatı terimlerinin farkını anlayıp analiz edebilecekler
4) Kurumlardaki belirli hikaye türlerini ve iletişimde "Anlatı Paradigması"nı öğrenecekler
5) Bir anlatı formu olarak kurumlardaki mesajları karşılaştırıp analiz edebilecekler
6) Öğrenciler stratejik kurumsal anlatıları ve kurum hikayelerini oluşturmayı öğrenecekler
7) Etkili ve etkili olmayan yönetimsel performansları anlamak için öğrenciler, yazarlar tarafından hazırlanmış yönetim hikayelerini analiz edebilecekler
8) Öğrenciler iletişim kurmak, yönetmek ve ikna etmek için önemli olan anlatıları analiz etmeyi, yaratmayı ve anlamayı öğrenecekler
9) Öğrenciler doğru ve etkili kurum hikayeleri geliştirebilecekler
10) Kurum anlatıları ve hikayeleri konusunda kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar

Dersin İçeriği

İlk olarak derste genel anlamıyla hikaye anlatımı ve anlatının tanımları yapılacak ve analiz edilecektir. Daha sonra öğencilerin kurumsal hiklayelerin önemini anlamaları için kurum mesajları ve kitapları(biyografiler, tarihçeler, kurum liderleri) analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Anlatı terimine genel bir giriş yaparak, kurumsal anlatı ve hikaye anlatımı daha detaylı bir şekilde anlatılacaktır.
2) Aristoteles ve Retorik konusu işlenecektir. İnternet üzerinden Aristo ve Retorik konusuyla ilgili araştırma yapılacak
3) Sözel ve yazılı kültürlerden bahsedilerek hikayelerin ve anlatıların kültürlerdeki rolü incelenecektir.
4) Anlatı Teorisi ve Fisher'ın iletişimde Anlatı Paradigması incelenecek Fisher'ın Anlatı Paradigması'nı anlatan bir makale okunacak
5) Anlatı ve hikayelerin kurumlardaki ve kurum kültüründeki rolü incelenecektir.
6) Bilgi yönetimi ve paylaşımı, örgüt kültürünü geliştirme ve örgütsel iletişim aracı olarak hikayelerin rolü incelenecektir.
7) Hikaye anlatımında kültürel farklılıklar ve benzerlikler: Hikaye türleri ve anlatı güdüleri
8) Anlatıyı ve hikayeleri örgütlerde iletişim aracı olarak kullanmak
9) Kurum ve lider hikayeleri Kurum ve lider hikayelerinin okunması
10) Kurumun yazılı mesajlarının analiz edilmesi
11) Kurumlarda anlatılan hikayelerin analiz edilmesi
12) Kurum hikayeleri örnekleri Kurum hikayeleri bulmak
13) Kurum hikayeleri örnekleri Kurum hikayeleri bulmak
14) Final için dönemin tekrar edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Storytelling : Branding in Practice/ by Klaus Fog, Christian Budtz, Philip Munch, Stephen Blanchette.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 91
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 2 6
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 4
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 6
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı