MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4521 | Kurumsal Öyküleme ve Anlatı | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, örgütlerdeki hikaye anlatımı ve anlatılarına teorik ve pratik olarak yaklaşmayı sağlamaktır. Teorik pratikle beraber işlenecektir. Öğrenciler, kurumlardaki anlatıların kurum kültürü için ne kadar önemli bir işlevi olduğunu öğrenecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler anlatı ve hikaye anlatımını tanımlayabilecekler 2) Öğrenciler Aristo'nun Retoriği'ni ve genel olarak retorik kavramını öğrenecekler 3) Öğrenciler hikaye ve anlatı terimlerinin farkını anlayıp analiz edebilecekler 4) Kurumlardaki belirli hikaye türlerini ve iletişimde "Anlatı Paradigması"nı öğrenecekler 5) Bir anlatı formu olarak kurumlardaki mesajları karşılaştırıp analiz edebilecekler 6) Öğrenciler stratejik kurumsal anlatıları ve kurum hikayelerini oluşturmayı öğrenecekler 7) Etkili ve etkili olmayan yönetimsel performansları anlamak için öğrenciler, yazarlar tarafından hazırlanmış yönetim hikayelerini analiz edebilecekler 8) Öğrenciler iletişim kurmak, yönetmek ve ikna etmek için önemli olan anlatıları analiz etmeyi, yaratmayı ve anlamayı öğrenecekler 9) Öğrenciler doğru ve etkili kurum hikayeleri geliştirebilecekler 10) Kurum anlatıları ve hikayeleri konusunda kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar |
İlk olarak derste genel anlamıyla hikaye anlatımı ve anlatının tanımları yapılacak ve analiz edilecektir. Daha sonra öğencilerin kurumsal hiklayelerin önemini anlamaları için kurum mesajları ve kitapları(biyografiler, tarihçeler, kurum liderleri) analiz edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş: Anlatı terimine genel bir giriş yaparak, kurumsal anlatı ve hikaye anlatımı daha detaylı bir şekilde anlatılacaktır. | ||
2) | Aristoteles ve Retorik konusu işlenecektir. | İnternet üzerinden Aristo ve Retorik konusuyla ilgili araştırma yapılacak | |
3) | Sözel ve yazılı kültürlerden bahsedilerek hikayelerin ve anlatıların kültürlerdeki rolü incelenecektir. | ||
4) | Anlatı Teorisi ve Fisher'ın iletişimde Anlatı Paradigması incelenecek | Fisher'ın Anlatı Paradigması'nı anlatan bir makale okunacak | |
5) | Anlatı ve hikayelerin kurumlardaki ve kurum kültüründeki rolü incelenecektir. | ||
6) | Bilgi yönetimi ve paylaşımı, örgüt kültürünü geliştirme ve örgütsel iletişim aracı olarak hikayelerin rolü incelenecektir. | ||
7) | Hikaye anlatımında kültürel farklılıklar ve benzerlikler: Hikaye türleri ve anlatı güdüleri | ||
8) | Anlatıyı ve hikayeleri örgütlerde iletişim aracı olarak kullanmak | ||
9) | Kurum ve lider hikayeleri | Kurum ve lider hikayelerinin okunması | |
10) | Kurumun yazılı mesajlarının analiz edilmesi | ||
11) | Kurumlarda anlatılan hikayelerin analiz edilmesi | ||
12) | Kurum hikayeleri örnekleri | Kurum hikayeleri bulmak | |
13) | Kurum hikayeleri örnekleri | Kurum hikayeleri bulmak | |
14) | Final için dönemin tekrar edilmesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Storytelling : Branding in Practice/ by Klaus Fog, Christian Budtz, Philip Munch, Stephen Blanchette. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 91 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 6 | |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |