|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve genel bakış
Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi |
|
2) |
Kurumsal iletişim
Kurumlar ve iletişim işlevi
İç iletişim ve çalışanlarla iletişim |
|
3) |
Kurumsal iletişim
Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi |
|
4) |
Kültür
Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları |
|
5) |
Hofstede'nin kurum kültürü boyutları |
|
6) |
Kurumların farklı kültürleri
Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü |
|
7) |
Kurumun kültürünün belirlenmesi
Vize |
|
8) |
İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar
Sosyal rol teorisi
Rol uyumluluğu teorisi
Dönüşümcü liderlik |
|
9) |
İletişimde uyumlanma teorisi
Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma |
|
10) |
Grup iletişimi teorileri
Grup düşüncesi |
|
11) |
Kurumsal özümseme ve özdeşleşme |
|
12) |
Çalışan iletişimi kanalları
Medya seçimi
Medya zenginliği
Geleneksel kanallar |
|
13) |
Çalışan iletişimi kanalları
Online kanallar
Intranetler
Bloglar |
|
14) |
Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|