|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: dersin tanımlanması, ders içeriğinin anlatılması
Halkla ilişkilerin tanımının yapılması |
|
2) |
Halkla ilişkiler Nedir?
Public ve iletişim kelimelerinin anlamı
Bir meslek olarak halkla ilişkiler
Halkla İlişkiler profesyonellerinin özellikleri |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklam
Halkla ilişkiler ve pazarlama
Halkla ilişkiler ve gazetecilik,
Halkla ilişkiler ve propaganda arasındaki farklılıklar ve benzerlikler
Kurumsal Halkla ilişkiler ve Pazarlama odaklı halkla ilişkiler
Pazarlama İletişimi ve halkla ilişkiler |
|
4) |
Halkla İlişkilerin tarihçesi |
|
5) |
Halkla İlişkilerin 4 Modeli
Türkiye'de halkla ilişkilerin tarihi |
|
6) |
Halkla İlişkiler Süreci
Araştırma
Hedefler
Planlama
Değerlendirme |
|
7) |
Vize sınavı |
|
8) |
Çatışma yönetimi, kriz yönetimi ve konu yönetimi |
|
9) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
|
10) |
Aktivizm ve toplumla ilişkiler |
|
11) |
Kamuoyu, gündem belirleme, çerçeveleme ve lobicilikte halkla ilişkilerin rolü |
|
12) |
Halkla İlişkilerde etik |
|
13) |
Internet ve sosyal medya: Halkla ilişkilerin rolü ve kapsamı |
|
14) |
Final sınavı için dönemin tekrar edilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
5 |
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
4 |
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
4 |
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
4 |
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
1 |
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
2 |
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
4 |
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
1 |
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
3 |
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
3 |
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
1 |
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
4 |
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
4 |